شهرکرد؛

اقدامات حفاظتی محیط زیست تشدید می شود

از نیمه دوم آذرماه، اقدامات حفاظتی محیط زیست در استان چهارمحال و بختیاری تشدید می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری گفت: همزمان با پایان فصل پاییز و به دلیل اینکه آسیب پذیری بیشتر حیات وحش حیات از سوی شکارچیان در فصل سرما، از نیمه دوم آذرماه جاری اقدامات مراقبتی و ضریب حفاظتی در مناطق تحت مدیریت استان تشدید می شود.

شهرام احمدی افزود: با توجه به خروج گونه هایی مانند قوچ و میش وحشی در روزهای آغازین فصل زمستان از مخفیگاه خود و پایین آمدن ضریب مراقبت‌ این حیوانات از خود، به شدت آسیب‌پذیر می‌شوند.

وی اضافه کرد: بالا بردن ضریب امنیت فیزیکی، تشکیل اکیپ گشت سیار و شبانه، افزایش و تمرکز نیروهای یگان در مناطق حساس و افزایش تجهیزات انفردای محیط بانان از مهمترین اقدامات در راستای حفاظت حیات وحش در این فصل است.

استان چهارمحال و بختیاری دارای یک پارک ملی (تنگ صیاد)، یک اثر طبیعی ملی، پنج منطقه حفاظت شده شامل تنگ صیاد، شیدا، قیصری، سبزکوه و هلن به مساحت 155 هزار و 844 هکتار، 2 منطقه شکار ممنوع چغاخور و خدا آفرین به مساحت 51 هزار و 724 هکتار و همچنین تالاب های چغاخور، گندمان و سولگان به عنوان مناطق تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.