همدان؛

وقف می تواند در زمینه منابع انسانی نیز انجام شود

رییس بسیج اساتید استان گفت: کسی که فرزندان صالح از خود باقی بگذارد و معلم و استادی که شاگردان صالح تربیت کند به نوعی وقف انجام داده است.

وقف می تواند در زمینه منابع انسانی نیز  انجام شودبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ رییس بسیج اساتید استان همدان با بیان اینکه وقف یکی از سنت های حسنه اسلام است افزود: افرادی که میخواهند پس از وفات خود ثروت، باغ، کتابخانه، منزل یا مدرسه ای به یادگار بگذارند و سود آن را پس از فوت ازآن خود کنند بهترین راه وقف است و می توانند آثار متاخری از خود به جای بگذارند.

پروفسور محمدعلی زلفی گل ادامه داد: وقفیات می تواند حتی پس از مرگ هم حسنات را برای واقف ثبت و ضبط کند.

وی با تاکید بر اینکه وقف یک ثروت مادام العمر است گفت: خوشابحال کسانی که در این راه انفاق می کنند و تا دنیا دنیاست ثمراتش برایشان باقی میماند.

رییس بسیج اساتید استان تصریح کرد: اگر خداوند شخصی را بسیار دوست داشته باشد آن فرد را در راه وقف بخشی از دارایی خود چه مادی و چه معنوی هدایت میکند.

وی با بیان اینکه وقف می تواند در زمینه منابع انسانی نیز صورت گیرد افزود: کسی که فرزندان صالح از خود باقی بگذارد و معلم و استادی که شاگردان صالح تربیت کند به نوعی وقف انجام داده است.

زلفی گل ادامه داد: خداوند متعال برای هر قشری مسیری قرار داده تا بتوانند بر اساس توانایی خود وقف کنند و این موضوع فقط ثروتمندان را شامل نمیشود که این خود یکی از نقاط قوت اسلام در وقف است.

وی با اشاره به ساخت خوابگاهی توسط شخصی از اهالی کاشان در تهران برای دانشجویان کاشانی افزود: وقف می تواند هر نوع از افراد جامعه را به نوعی دربرگیرد.

رییس بسیج اساتید استان همدان ساخت آزمایشگاه و پژوهشگاه و دانشگاه را از نمونه های دیگر دانست و افزود: با ساخت مراکز آموزشی و تحصیلی هر دانشمندی که از آنجا بیرون آید علم آن فرد باعث آرامش جامعه بشری می شود.

وی در ادامه با بیان اینکه اگر کسی در روستایی مدرسه ای بسازد و افرادی که در آنجا درس می خوانند تبدیل به افراد موثر شوند افزود: تا زمانی که آن افراد به بقا و حیات خود ادامه می دهند این صدقه جاریه است و ثمرات آن نسل به نسل منتقل می شود.

زلفی گل تصریح کرد: جامعه ای که به این بلوغ برسد و بداند وقفش را باید در زمینه ی علمی و پژوهشی و فناوری هزینه کند مسیر رشد را سریع تر طی خواهد کرد.

وی گفت: در جامعه مترقی، اشتغال زایی از دانش، تولید از دانش، سلامت از دانش، اقتصاد از دانش، با سرعت بیشتری پیش می رود و رشد علم در آن جامعه سرعت بیشتری دارد.

انتهای پیام/ غ


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار