لرستان؛

77هزارمتر مکعب صرفه جویی در مصرف گاز با کاهش یک درجه ای دما

مدیرعامل شرکت گاز لرستان گفت: با کاهش یک درجه ای دمای هوا در منازل، علاوه بر صرفه جویی 77 هزار متر مکعب گاز در روز ، زمینه برای ایجاد 22 هزار مشترک جدید فراهم می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان ؛ شمس گفت: با کاهش 2 درجه ای دما در روز امکان احداث27 مدرسه در کشور فراهم می شود.

وی با بیان اینکه استفاده از پنجره دوجداره سالیانه 170 میلیارد ریال به مصرف سوخت کشور کمک می کندافزود: هر یک درجه کاهش دما در کشور موجب 6 درصد صرفه جویی در مصرف سوخت شده که با این رقم می توان روزانه 619 خانوار جدید را از نعمت گاز بهره مند کرد.

شمس گفت: گاز ورودی به استان از ابتدای سال تا پایان آبان ماه 790 میلیون متر مکعب و در مدت مشابه سال های 93 و 94 به ترتیب 770 و 822 میلیون متر مکعب بوده است.

وی افزود: از ابتدای امسال تا پایان آبان ماه 378 میلیون متر مکعب گاز به مصرف خانگی رسیده که این میزان در مدت مشابه سال گذشته 372 میلیون متر مکعب گزارش شده است.

مدیرعامل شرکت گاز لرستان گفت: هفته گذشته با اوج دمای هوای سرد در استان هشت میلیون متر مکعب گاز در استان مصرف شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل، حدود سه برابر افزایش یافته است.

شمس افزود: در این مدت دمای هوای 21 استان کشور به زیر صفر رسید که 100 میلیون متر مکعب گاز در بخش صنعت و 350 میلیون متر مکعب در بخش خانگی و نیروگاهی مصرف شد.

در حال حاضر 455 هزار مشترک گاز شامل 99 درصد شهری و حدود 70 درصد روستایی با 6 هزار و 500 کیلومتر شبکه و 250 هزار علمک در لرستان وجود دارد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار