یزد؛

تغییر فرهنگ درمان و تجویز دارو در یزد

باید نگاه‌های مادی را تضعیف کرد که خدمت، گذشت، فداکاری و اخلاق‌مداری ارزشمندتر از پول است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ استاندار یزد  تغییر فرهنگ درمان و تجویز دارو را یک اولویت برای استان دانست و گفت: تجویز بی‌رویۀ دارو مسئله‌ای است که مي تواند زیان‌آور باشد و افزون بر عوارض گوناگون، موجب افزایش هزینه‌های درمان نيز می‌شود.

سیدمحمد میرمحمدی افزود: تجویز بی‌رویه دارو که مصرف بی‌رویه را نیز در پی دارد یکی از اشکالات فرهنگ درمان است و ضروری است به فرهنگسازی تجویز و درمان دارو عنایت خاصی شود.

وی گفت: در صورتی‌که پزشکان مسئلۀ تجویز دارو را به طور جدی در نظر بگیرند و بیماران نیز به استفاده از روش‌های جایگزین مانند انجام حرکات ورزشی روي بياورند، به تضمین سلامت خود و نیز کاهش هزینه‌های دولت از طریق بیمه‌ها کمک خواهند کرد.

وی افزود: دیگر عاملی که افزایش هزینه‌های درمان و بدهی شرکت‌های بیمه را در پی داشته، افزایش تعرفه‌ها است و با كوشش برای پرهیز از هزینه‌های غیرضروری، توجه به کاهش تعرفه‌های پزشکی را قابل توجه دانست.

میرمحمدی تصریح کرد: درحالی‌که دولت با رکود تورمی مواجه است، تعرفه‌ها نیز افزایش ‌یافته و بي گمان این اقدام، کشور را دچار مشکل می‌کند.

استاندار یزد افزود: دولت با محدودیت‌ مادی روبه‌رو است و باید برای برون‌رفت از این وضع به‌دنبال راهکار بود که یکی از این راه ها جلوگیری از افزایش تعرفه‌ها است.

وی گفت: باید نگاه‌های مادی را تضعیف کرد و با فرهنگسازی، نهادینه کرد که خدمت، گذشت، فداکاری و اخلاق‌مداری ارزشمندتر از پول است.

وي با بیان اینکه یکی از افتخارات استان یزد این است که پزشکان این استان نگاه مادی به درمان ندارند، گفت: با این حال لازم است استان یزد نیز برای برون رفت از وضع كنوني برای کاهش تجویز داروهای غیرضروری، کاهش تعرفه‌های پزشکی و تغییر نگاه مادی به درمان، كوشش کند.

وی خاطرنشان کرد: چگونگی تأمین اعتبارات طرح تحول سلامت مسئله‌ای است که با نگرانی همراهمی باشد و باید منابع اعتباری طرح تحول سلامت پایدار شود.

انتهای پیام/ م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار