مشهد؛

آغاز عملیات پروژه پدیده در کیش با قرارداد ١٢٠٠ میلیارد ریالی

مدیرعامل گروه شرکتهای پدیده شاندیز در جمع خبرنگاران از آغاز عملیات اجرایی پروژه پدیده در کیش خبر داد.

آغاز عملیات پروژه پدیده در کیش با قرارداد ١٢٠٠ میلیارد ریالیبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛  محسن شوشتری امروز در نشست خبری که در محل ساختمان اداری شرکت پدیده شاندیز برگزار شد، افزود: سرمایه گذار پدیده کیش شناسایی شده و قرارداد اولیه نیز با وی تنظیم شده است در حال حاضر در کار تجهیز کارگاه و انتقال تجهیزات به کیش در حال انجام شده است.

شوشتری بلوک A و B و اسکله تفریحی و ورزشی را بخشهای اصلی قرارداد با سرمایه گذار جدید کیش خواند.

شوشتری مبلغ این قرارداد را ١٢٠٠ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: با اجرای این قرارداد اسکله مارینا، سینما و رینگ یخی و نمای مجموعه پدیده در کیش کامل خواهد شد.

وی ادامه داد: پروژه پدیده کیش به دلیل مقررات خاص مناطق ویژه نیز دچار مشکلاتی بود که با مساعدت معاون محترم رییس جمهور در مناطق آزاد حل شده و سرمایه گذار مربوطه اقدامات اجرایی را هر چه سریع تر پیگیری و انجام خواهد داد.

شوشتری در بخش دیگری از صحبتهایش با اشاره به اینکه یکی از اصول مهم اقتصاد مقاومتی بحث مشارکت مردمی است، تصریح کرد: در کشور تعداد پروژه هایی که با این حجم سهامدار شکل گرفته باشد کمتر از انگشتان دست است و از این لحاظ پدیده شاندیز با توجه به میزان بالای مشارکت مردمی از نمونه های بارز اقتصاد مقاومتی محسوب می شود.

وی ادامه داد: نیاز ما به کمک دولت به منظور تحقق اقتصاد مقاومتی نیست و گرنه نمی توانیم انتظار تخصیص بودجه دولتی برای حل مشکلات پدیده داشته باشیم.

شوشتری با اشاره به برخی اقدامات انجام شده درباره پدیده از سوی هیات مدیره خاطرنشان کرد: در خصوص بدهی های پدیده به نهادهای عمومی و دولتی، شهرداری مدعی طلب ٩۴٨ میلیارد تومانی از شرکت پدیده است، پرداخت این مبلغ برای شرکتی که در حال حاضر برای پرداخت معوقات پرسنل خود با مشکل مواجه است غیر ممکن است، طی جلسات متعدد نهایتا شهرداری اعلام کرد ١٠ درصد از بدهیهای های این نهاد به صورت نقدی پرداخت شود، ١٠ درصد بدهی معادل ٩۴ میلیارد تومان است که باز هم مبلغ زیادی است و در توان ما برای پرداخت نیست.

وی افزود: در کمیسیسون اجرایی که به منظور حل مشکلات پدیده در ستاد تدبیر استان تشکیل شده است با استفاده از قوانین میراث فرهنگی و گردشگری و با مساعدت اداره کل میراث فرهنگی استان مقرر شد مبلغ بدهیهای پدیده به شهرداری ۵ سال پس از راه اندازی هر بخش از پروژه طی اقساط بلند مدت پرداخت شود، این مصوبه به شهرداری ابلاغ شده و منتظر پیگیریهای بعدی و اخذ مجوزات و پایان کارهای لازم هستیم.

شوشتری در ادامه درباره بدهی پدیده به میزان گفت: با مستنداتی که ارائه کرده ایم گفته ایم ما مبلغ ١٢٠٠ میلیارد تومان بدهی مورد ادعا به میزان را قبول نداریم و به دنبال این هستیم تا بخش عمده این بدهی را کاهش دهیم و تخفیفات ارزشمندی کسب کنیم.

وی ادامه داد: در یکی از بندهای مصوبه ٣٠ مرداد بانک صادرات موظف به ارائه تسهیلات با کارمزد ١٨ درصد به پدیده برای پرداخت بدهی های میزان شده است که دریافت وام از بانک صادرات هم مستلزم اخذ پایان کار از شهرداری است و با انجام امور تامین وثیقه این فرآیند سریعتر انجام خواهد شد.

شوشتری همچنین در خصوص برگزاری جلسه ای ویژه با حضور روحانی برای حل مشکلات پدیده در جریان سفر ریاست جمهوری به مشهد، تصریح کرد: من در جریان این جلسه نیستم اما می دانم اگر قرار بود چنین جلسه ای برگزار شود از دو هفته قبل به ما اطلاع داده می شد.

انتهای پیام // ن ذ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.