شهرکرد؛

مساجد و بقاع متبرکه نیازمند فضای معنوی و بانشاط است

نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد بر اهمیت ایجاد فضای معنوی و بانشاط در مساجد و بقاع متبرکه تأکید کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ حجت الاسلام محمدعلی نکونام در همایش یاوران وقف در شهرکرد، وقف و خدمت به موقوفات را از راه های ارتباط با خدا، ماندگاری و ابدی شدن عنوان کرد.

وی با تببین اهمیت وقف و آثار ماندگار آن و تحسین و تقدیر از نگاه و انگیزه مومنانه و خدمات هیئات امنای بقاع متبرکه و مساجد، وظایف و مسئولیت آنان را خطیر دانست.

نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد بر توجه به ساماندهی مساجد و بقاع متبرکه و خدمت رسانی برای ایجاد فضای مناسب و بانشاط جهت بهره گیری از فیوضات معنوی این اماکن مقدس تأکید کرد.

نکونام در ادامه ضمن گلایه از عدم وجود همدلی و فضای مفرح و بانشاط در برخی مساجد، خواستار دوری از اختلاف، و تقویت همکاری و تعامل بیشتر و بهتر هیئت های امنا با امام جماعت، بسیج، کانون های فرهنگی، جوانان فعال و اقشار مردم در این زمینه شد.

وی تصریح کرد: باید فضای مساجد و بقاع متبرکه، فضای شایسته سراسر وحدت همراه با محبت و مودت باشد تا مردم به خوبی از موهبات و برکات این فضا استفاده کنند.

در همایش یاوران وقف به مناسبت دهه وقف و با حضور مسئولین استانی، واقفان، اعضای هیئت های امناء و خادمین موقوفات و بقاع متبرکه چهارمحال و بختیاری، از واقفان، متولیان و خادمین و فعالان رسانه ای عرصه وقف در استان تجلیل شد.

27 صفرالمظفر با عنوان «روز وقف» و 7 تا 16 آذرماه امسال برابر با 27 صفر تا 6 ربیع الاول، به عنوان دهه وقف با شعار «همه واقف باشیم» نامگذاری شده است.

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار