اردبیل؛

افزایش میزان تولیدات محصولات کشاورزی استان اردبیل با تکمیل پایاب سد خداآفرین

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: با اتمام مگاپروژه پایاب سد خداآفرین میزان تولیدات انواع محصولات کشاورزی استان از مرز 5 میلیون تن خواهد گذشت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ عدیل سروی پیش از ظهر امروز در جلسه بررسی راهکارهای عملی افزایش تولید محصولات کشاورزی اظهار کرد: بخش کشاورزی استان اردبیل در تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی بیش از پیش فعال است.

وی افزود: سالانه بیش از 2.5 میلیون عدد بذر مینی تیوبر در این استان تولید می‌شود که همین امر موجب شده استان اردبیل به عنوان یکی از قطب‌های مهم کشوری در تولید بذر مینی تیوبر سیب‌زمینی باشد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: این استان در تولید عدس و کلزا رتبه اول و سیب‌زمینی، هلو و شلیل رتبه دوم کشوری را دارد که این امر نشان از تلاش شبانه‌روزی کارشناسان زراعت و باغبانی و حفظ نباتات در مجموعه خانواده بزرگ جهاد کشاورزی دارد .

سروی یادآور شد: تمامی سعی و اهتمام دست‌اندرکاران بخش کشاورزی استان بر این اصل قرار داده شده است که در زمینه تولید محصولات استراتژیک از جمله گندم و در تولید محصولات دامی بتوانیم در بین استان‌های کشور با موفقیت اهداف اقتصاد مقاومتی را در این بخش محقق کنیم.

وی ادامه داد: در تولید گاومیش رتبه دوم، عسل رتبه سوم و در تولید گندم رتبه چهارم کشوری را داریم.

سروی گفت: با حمایت‌های استاندار اردبیل در تخصیص اعتبارات و گره‌گشایی از مشکلات این بخش خوشبختانه سالانه 4.3 میلیون تن انواع محصولات کشاورزی در این استان تولید می‌شود.

وی افزود: امیدواریم با اتمام مگاپروژه پایاب سد خداآفرین که در دشت زرخیز مغان در حال انجام است میزان تولیدات سالانه استان را به 5.7 میلیون تن افزایش دهیم که این امر با بکارگیری هزاران نفر از جوانان بیکار استان باعث رونق اقتصادی و زمینه‌های لازم را جهت تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی بیش از پیش فراهم خواهد آورد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.