کرمانشاه؛

کاهش میانگین بارش های استان

مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه گفت: سامانه بارشی که ازعصر روز چهارشنبه گذشته فعالیت خود را در جو منطقه آغاز کرد و تا عصر جمعه نیز ادامه داشت، میانگین بارندگی 25 میلیمتری را از خود به جا گذاشت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛شاهرخ پارسا اظهار کرد: بیشترین میزان بارش این سامانه بارشی از شهرستان پاوه با 107 میلی متر گزارش شد.

وی افزود: شهرهای دالاهو با 65 و گواور با 54 میلی متر نیز روزهای بارانی خوبی را پشت سرگذاشتند.

پارسا همچنین میانگین بارش شهر کرمانشاه را نیز پنج میلیمتر عنوان کرد و گفت: این مقدار بارش کمترین میزان بارندگی در بین شهرستان های استان بود.

مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: میانگین بارش های استان از ابتدای سال زراعی جاری (اول مهر تا 13 آذر) به 27.5 میلی متر رسیده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 90 درصد و نسبت به دوره بلندمدت نیز 74 درصد کاهش نشان می دهد.

وی ادامه داد: شهر کرمانشاه مرکز استان نیز با کاهش شدید بارندگی مواجه شده به گونه ای که با میانگین 6 میلیمتر بارندگی در سال زراعی جاری، نسبت به مدت مشابه سال قبل 97 درصد و در مقایسه با دوره بلند مدت نیز 94 درصد کاهش داشته است.

پارسا گفت: از بعد ازظهر روز دوشنبه (15 آذر) سامانه ناپایدار دیگری وارد جو استان می شود که بارش های پراکنده ای را برای اغلب نقاط بخصوص شهرستان های واقع در غرب استان به همراه خواهد داشت.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.