مشهد؛

خسارت 200میلیاردی به کشاورزان چغندرکار جوین

برودت و کاهش دما ی 14 درجه زیر صفر در جوین باعث یخزدگی شدید زمین و از بین رفتن هزار هکتار سطح زیر کشت چغندر قند جوین شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، رئیس جهاد کشاورزی جوین گفت: افت ناگهانی و شدید دما باعث شده تا هزار هکتار از اراضی زیر کشت شهرستان جوین که هنوز برداشت نشده دچار یخزدگی شوند.

علیرضا هاشم آبادی افزود : پیش بینی می شود از این اراضی 65هزار تن چغند قند برداشت شود که با وجود یخ زدگی و غیر قابل استفاده بودن ان حدود 200میلیارد ریال خسارت به کشاورزان وارد شده است.

وی با اشاره به بیمه بودن این اراضی از کاشناسان بیمه و ستاد حوادث غیر مترقبه خواست تا از این اراضی بازدید کنند.

رئیس جهاد کشاورزی جوین گفت :این یخ زدگی باعث شده است که امکان برداشت چغندر از این اراضی وجود نداشته باشد و چغندر های برداشت شده نیز قابل دپو و سیلو کردن نیستند و باید مستقیم به کارخانه منتقل شوندکه این باعث بروز نگرانی شدید در بین کشاورزان جوینی شده است.

نسب مدیر کشاورزی کشت و صنعت جوین هم در این باره گفت: چغندر قند تحویلی کارخانه جوین از مرز 370هزار تن گذشته است که با این وجود مقدار زیادی از محصول چغندر کشاورزان بر روی زمین است که دچار یخ زدگی شده و این چغندر ها باید مستقیم به کارخانه منتقل شودند در غی راین صورت قابل استفاده و استیصال شکر نیستند.

مهدی طلوعی از کشاورزان خواست تا هر چه سریعتر هر میزان از محصول خود را که امکانش را دارند برداشت و مستقیم به کارخانه تحویل نمایند.

انتهای پیام//ف.ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار