وزارت مبارزه با موادمخدر:

استراتژی تخریب کشت کوکنار به زودی در شورای امنیت ملی نهایی می‌شود

برخی از باشندگان ولایت هلمند که در کابل حضور یافته اند، گفتند که دهقانان ولایت هلمند، به جای کشت محصولات زراعتی، به کشت کوکنار روی آورده اند.

بزودی استراتژی تخریب کشت کوکنار توسط شورای امنیت ملی نهایی میشودبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، جاویداحمد قایم معین پالیسی وزارت مبارزه با موادمخدر  گفت در حال حاضر، استراتژی تخریب مزارع کوکنار تحت بررسی شورای امنیت ملی قرار دارد.

آقای قایم تاکید کرد که این استراتژی، قرار است تا دو هفته آینده نهایی شده و از سوی شورای امنیت ملی به تصویب برسد.

معین پالیسی وزارت مبارزه علیه موادمخدر خاطرنشان کرد که حکومت وحدت ملی در سال جدید، اراده محکمی برای تخریب کشت کوکنار روی دست گرفته است.

از سوی هم، برخی از باشندگان ولایت هلمند که در کابل حضور یافته اند، به خبرگزاری جمهور گفتند که دهاقین ولایت هلمند، به جای کشت محصولات زراعتی، به کشت کوکنار روی آورده اند.

این باشندگان گفته اند که علت افزایش کشت کوکنار در هلمند، وجود ناامنی است که بیشتر مناطق این ولایت به دست مخالفان مسلح است و دهاقین در این مناطق، به راحتی، به کشت کوکنار رو آورده اند.

بیشترین کشت و قاچاق موادمخدر در ولایت هلمند صورت میگیرد که کشت کوکنار در این ولایت، افغانستان را بزرگترین تولیدکننده موادمخدر در سطح جهان معرفی کرده است که سالانه میلیاردها دالر عواید موادمخدر از مرزهای افغانستان عبور می کند.
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار