مشهد؛

دستگیری دو شکارچی غیر مجاز در تربت جام

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان تربت جام از دستگیری دو نفر شکارچی متخلف توسط یگان حفاظت آن اداره و تحویل به مقامات قضایی خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، جواد دامن پاک افزود: علاوه بر لاشه تعداد 35 قطعه چکاوک و یک قطعه سار ،از این متخلفان ، تعداد دو قبضه سلاح ساچمه زنی 4.5 که یکی مجهز به لیزر بود، کشف و ضبط شد.

وی افزود: با توجه به ماده 18 قانون شکار و صید كه سازمان حفاظت محيط زيست از حيث مطالبه ضرر و زيان، مدعي خصوصي شناخته مي شود و طبق آگهي رسمي شوراي عالي حفاظت محيط زيست به شماره 380 ، خسارت وارده از جانب متخلفان بابت شكار و صيد پرندگان یاد شده مبلغ 3 میلیون و 600 هزار ریال است که متخلفان به حساب جرایم شکار و صید سازمان حفاظت محیط زیست واریز کرده اند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان تربت جام گفت: پرونده متخلفان پس از تهیه و تنظیم صورتجلسه تخلف، جهت رسیدگی به عمل ارتکابی در رابطه با شکار غیر مجاز پرندگان وحشی عادی بدون پروانه در مناطق آزاد که به موجب قانون شکار و صید و قانون مجازات اسلامي جرم و مستوجب مجازات است، جهت رسیدگی به مراجع قضایی شهرستان ارائه شد.

انتهای پیام//س.ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.