اسناد جدید ویکی لیکس در خصوص همکاری اطلاعاتی سازمان‌های جاسوسی آلمان و آمریکا

سایت افشاگر ویکی لیکس اسنادی را در خصوص تحقیق و تفحص پارلمان آلمان درباره عملیات مشترک جاسوسی آژانس اطلاعات فدرال و آژانس امنیت ملی آمریکا منتشر کرد.

 به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از اسپوتنیک، پایگاه اینترنتی ویکی لیکس امروز (پنج‌شنبه)، مطالبی را در خصوص تحقیق و تفحص پارلمان آلمان درباره عملیات تجسسی آژانس اطلاعات فدرال آلمان (بی ان دی) و همکاری آن با آژانس امنیت ملی آمریکا منتشر کرد. 

این تحقیقات پس از افشاگری‌های "ادوارد اسنودن،" کارمند سابق آژانس امنیت ملی آمریکا، در خصوص برنامه های جاسوسی آمریکا در سراسر جهان آغاز شده است. 

ویکی‌لیکس در بیانیه‌ای اعلام کرد: این اطلاعات که حدود 90 گیگابایت است، حاوی توافق‌های اولیه میان آژانس اطلاعات فدرال آلمان و آژانس امنیت ملی آمریکا و فرآیندهای داخلی در آژانس اطلاعات فدرال آلمان است، اما جزییات تازه‌تری در خصوص همکاری‌های نزدیک این دو سازمان نیز در این سند جدید موجود است. 

در این بیانیه آمده است: بخش اصلی این سند اثبات می‌کند که در این تحقیق و تفحص از اسناد اسنودن استفاده شده است. این بیانیه افزود: اگر فرآیندهای پارلمانی آلمان تابع درخواست‌های کشوری غیر از کشورهای عضو اتحادیه اروپا باشد، آلمان نمی‌تواند نقش رهبری در اتحادیه اروپا داشته باشد.


انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار