کرمان؛

احیای صنایع دستی کمک به اقتصاد مقاومتی

در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی ترویج واحیای هنر های سنتی وصنایع دستی در دستور کار مدیران قرار گیرد .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، حسین صادقی فرماندار منوجان گفت : احساس مسئولیت و دغدغه‌ ذاتی مردم این منطقه ترویج و احیای هنرهای سنتی و صنایع دستی است.

صادقی افزود: با توجه به این مهم، نمی‌توان فرصت‌های بالقوه موجود را به دست فراموشی سپرد، بلکه باید وضعیت رو به رشد این توان عظیم فرهنگی را به مراتب بهبود بخشید.

صادقی تصریح کرد: رشد و گسترش فعالیتهای مربوط به حوزههای مختلف فرهنگی، هنری و گردشگری در تمام کشورها و اهمیت توجه مسئولان امر در سطوح مختلف کشوری، استانی و شهرستانی بر کسی پوشیده نیست.

فرماندار منوجان اظهار کرد : از این رو لازم است، یک سری برنامهها و سیاستهای کلی در راستای ستاد اقتصاد مقاومتی مورد توجه مدیران و مسئولان واقع شود.

وی بیان کرد: از جمله این سیاستها میتوان به معرفی و تبلیغ جاذبههای طبیعی در شهرستان منوجان اشاره کرد.

صادقی گفت: فراهم کردن زیرساختهای موردنیاز در مناطق روستایی به منظور تقویت افراد در بحث اقتصاد مقاومتی و اشتغالزایی در عرصه صنایع دستی، همچنین زیرساختهای مورد نیاز در راستای جذب گردشگر و ایجاد مراکز اقامتی با امکانات و تجهیزات سنتی از دیگر برنامههایی است که باید مد نظر قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: روستاهایی را در سطح شهرستان منوجان به‌ عنوان روستای نمونه گردشگری انتخاب کرده‌ایم که یکی از آنها به عنوان پایلوت مشخص شده و مردم برای سرمایه‌گذاری در این روستاها اعلام آمادگی کرده‌اند.

انتهای پیام /ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.