اردبیل؛

بیش از 90 درصد مراحل عملیاتی موزه شهر اردبیل به پایان رسیده است

شهردار اردبیل گفت: بیش از ۹۰ درصد مراحل عملیاتی و اجرایی کار احیا و بازآفرینی عمارت شهرداری به پایان رسیده است .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ حمید لطف اللهیان افزود: ساختمان عمارت شهرداری با هدف تبدیل به "موزه شهر" جهت معرفی پیشینه تاریخی، فرهنگی، ادبی و هنری و اقتصادی شهر اردبیل به صورت اولیه احیا و بازآفرینی شده است.

وی گفت: به دنبال اقدامات پیش بینی شده برای ایجاد تالارهایی نظیر تالار مشاهیر، مفاخر، اطباء، چاپ، شهر، اسناد و مدارک، طبیعت، مشروطه، آموزش و پرورش، مطبوعات، عکاسی، ادب و فرهنگ، سرداران، حرفه ها و مشاغل، صنایع مفروش و .... تلاش کرده ایم که با صلاح دید بزرگان شهر، این عمارت را که بخشی از هویت و تاریخ کهن شهر اردبیل است، در شان و جایگاه تاریخی آن احیا و بازآفرینی کنیم.

شهردار اردبیل تاکید کرد: بازسازی این عمارت اقدامی در راستای توجه به فرهنگ و اصالت و پیشینه شهر اردبیل است که نمونه چنین کارهایی در عمارت های قدیمی سایر شهرهای کشور نیز انجام گرفته است.

لطف اللهیان یادآوری کرد: جهت هرچه پربارتر کردن موزه شهر اردبیل، وسایل مورد نیاز برای تجهیز آن، علاوه بر ارگانها با فراخوانی وسایل دارای ارزش تاریخی و فرهنگی که در دست شهروندان است، به امانت گرفته می شود.

وی افزود: این آمادگی را داریم تا با حضور بزرگان و مفاخر علم و فرهنگ و هنر استان، فاز اول عملیات احیا و بازآفرینی عمارت شهرداری اردبیل را در قالب "موزه شهر" در آینده ای نزدیک افتتاح کنیم.

انتهای پیام/ح

برچسب ها: اردبیل ، اجرای ، عملیات ، موزه ، شهر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار