تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری با پاستیل+عکس

با نزدیک شدن به تاریخ انتخابات ریاست جمهوری اتریش، هواداران دو نامزد با روشهای گوناگون در پی تبلیغ برای نامزد مورد نظر خود هستند.

به گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛با نزدیک شدن به تاریخ انتخابات ریاست جمهوری اتریش، هواداران دو نامزد با روشهای گوناگون در پی تبلیغ برای نامزد مورد نظر خود هستند. از جمله پخش برگه های تبلیغاتی به همراه بسته های پاستیل با عکس نامزدها!



گفتنی است با اتمام دو دوره شش ساله ریاست جمهوری هاینتس فیشر رئیس جمهور سابق اتریش (که سال گذشته به تهران نیز سفر کرد) دور اول انتخابات ریاست جمهوری اتریش در سال ۲۰۱۶ در تاریخ 5 اردیبهشت برگزار شد.

 در دور اول انتخابات، نوربرت هوفر نامزد جریان راستگرای افراطی از حزب آزادی اتریش با سوار شدن بر موج نگرانی های مردم از سیل پناهجویانی که به اتریش سرازیر شده بودند، بیشترین آرا را دریافت کرد و الکساندر فن در بلن عضو سبزها و فعال سیاسی مستقل در جایگاه دوم قرار گرفت.

 اما چون هیچ نامزدی نتوانست بیش از پنجاه درصد آرا را کسب کند، انتخابات به دور دوم کشیده شد. در دور دوم انتخابات که در 2 خردادماه برگزار شد الکساندر فن در بلن توانست با اختلافی اندک (31 هزار رای) نوربرت هوفر راستگرای افراطی را شکست دهد. با این حال، در پی اعتراض حزب آزادی، دادگاه قانون اساسی اتریش نتیجه انتخابات این کشور باطل کرد و حکم به برگزاری مجدد دور دوم انتخابات داد که این امر قرار است همین یکشنبه 14 آذرماه محقق شود.

حزب تندروی آزادی معتقد بود میان ۱۱۷ حوزه رای‎گیری در ۹۴ حوزه در زمینه مدیریت آرا "قانون شکنی" شده است و هزاران رای زودتر از آنچه در قوانین انتخابات ذکر شده باز شده و شمارش آنها توسط افراد فاقد صلاحیت لازم صورت گرفته است.

حزب آزادی همچنین ادعا کرده بود که بعضی از افراد زیر سن قانونی و همینطور برخی خارجی‎ها در این انتخابات شرکت کرده‎اند.

رئیس جمهور اتریش اختیار نصب نخست وزیر و وزرای کابینه فدرال، قضات دیوان عالی کشور، افسران نظامی را دارا است.

انتخابات اتریش نخستین انتخابات مهم از زمان پیروزی ترامپ در آمریکا است و رای آوردن هوفر می تواند به نوعی دومینوی رای آوردن افراطی ها را ادامه دهد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار