تصویب لایحه اطلاعاتی علیه روسیه در مجلس نمایندگان آمریکا

مجلس نمایندگان آمریکا به اتفاق آرا یک لایحه که روسیه را متهم به اعمال نفوذ در جهان می‌کند، رای مثبت داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از وب‌سایت "راشا تودی"، مجلس نمایندگان آمریکا لایحه‌ای را تصویب کرده است که به موجب آن از آنچه واشینگتن دخالت روسیه در جهان خوانده است، جلوگیری خواهد شد.

این لایحه 93 صفحه‌ای، روز چهارشنبه در مجلس نمایندگان با 390 رای موافق در برابر 30 رای مخالف تصویب شد. در این لایحه، پیشنهاد شده است یک کارگروه بین‌سازمانی برای باز داشتن روسیه از آنچه "اعمال نفوذ مخفیانه در میان مردم و دولت‌ها" خوانده شده، تشکیل شود.

در متن این لایحه آمده است این کارگروه وظیفه "مقابله با اقدامات روسیه در زمینه اعمال نفوذ، از جمله انتشار اکاذیب، استفاده از عوامل نفوذ، فساد، نقض حقوق بشر، تروریسم و قتل‌هایی که به وسیله سرویس‌های امنیتی و یا نمایندگان روسیه انجام می‌شود" را دارد.

به نظر می‌رسد این لایحه تناقض کاملی با برنامه دونالد ترامپ – رئیس جمهور منتخب آمریکا - برای مستحکم کردن روابط مسکو و واشینگتن داشته باشد.

علاوه بر ادعاها درباره دخالت روسیه در امور بین‌المللی، در این لایحه به تامین‌سرمایه از جانب مسکو برای تضعیف عملیات علیه گروه‌های تروریستی در سوریه، عراق، شمال آفریقا و دیگر مناطق اشاره شده است. در این لایحه به لزوم تقویت قدرت اطلاعاتی و پرداختن به تهدید‌ها در اینترنت، فضا و دریا نیز پرداخته شده است.

قرار است تا انتهای سال جاری میلادی، مجلس سنا این لایحه را به رای بگذارد.

همچنین، روز چهارشنبه 6 نفر از اعضای دموکرات در کمیته اطلاعات مجلس سنا، با ارسال نامه‌ای به باراک اوباما – رئیس جمهور آمریکا – درخواست کردند جزئیات بیشتری درباره اتهام دخالت روسیه در انتخابات آمریکا ارائه شود.

این در حالی است که "سرگئی لاوروف" – وزیر خارجه روسیه – به تازگی در مصاحبه با یک روزنامه ایتالیایی گفت هیچ مدرکی دال بر دخالت روسیه در انتخابات آمریکا وجود ندارد. وی این اتهامات را افسانه‌سازی‌هایی خواند که با هدف حل مشکلات کوتاه‌مدت سیاسی منتشر می‌شوند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار