همدان؛

وقف پس اندازی ماندگار است

فرمانده سپاه ناحیه همدان گفت: وقف یک پس انداز ماندگار و باقیات صالحات است.

وقف پس اندازی ماندگار استبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ حسن برزگر با اشاره به اینکه پرونده انسان پس از مرگ بسته می شود مگر اینکه کسی که واقف باشد، اظهار داشت:
وقف چیزی است که برای مردم عام المنفعه است و آثارش تا زمانی که از موقوفه استفاده می شود به واقف می رسد.

وی با اشاره به اینکه در کشور جمهوری اسلامی ایران افراد زیادی به این امر وارد شده اند گفت: اوقاف یک نهاد مقدس است که می تواند وقف را بر اساس نیت واقف اجرا کند و به دنبال آن ارتقاء ارزش های اسلام و مسائل شرعی وجود دارد.

فرمانده سپاه ناحیه همدان گفت: الحمدالله اداره اوقاف در راستای نیت شرعی واقف عمل می کند و تلاش می کند تا در این راستا کارها به درستی انجام شود.

وی در ادامه افزود: مکانی هایی که وقف می شود مهم است که در راستای نیت واقف استفاده شود و واقفین در موضوع وقف های جدید به مسائل شرعی و انقلاب اسلامی توجا داشته باشند.

برزگر با بیان اینکه چون در دنیا به جز جمهوری اسلامی ایران نظامی نداریم که بر مبنای اسلام واقعی باشد گفت: واقفین در برنامه های خود وقف های را نیز انجام دهند که کمکی در راستای اهداف جمهوری اسلامی باشد همانطور که امام راحل (ره) این نظام مقدس را بنا کردند و رهبر معظم انقلاب تاکنون این راه را به درستی هدایت کردند.

وی افزود: در بحث اربعین حسینی نیز اداره اوقاف و امور خیریه کمک زیادی کرد که این یعنی ترویج اسلام و شعائر دینی.

فرمانده سپاه ناحیه همدان ادامه داد: برای تقویت نظام که امام خمینی (ره) فرمودند:«حفظ نظام از اوجب واجبات است» اگر واقف توجیه شود و رضایت داشته باشد می توان از موقوفات برای تقویت نظام استفاده کرد چون جمهوری اسلامی جدای از ارزش های دینی نیست.

انتهای پیام/ د

برچسب ها: وقف ، همدان ، ماندگار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.