قم؛

بازهم قاتل خاموش درقم قربانی گرفت

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان ازمرگ خاموش مردی بر اثر استنشاق گاز مونوکسیدکربن درقم خبرداد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم؛حسنی رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی گفت:کارشناسان اورژانس 115 ساعت 14:00چهارشنبه نهم آذرپس از تماس با این مرکز مبنی بر مسمومیت فردی با گاز مونوکسیدکربن، بر بالین فرد مورد نظر حاضر شدند.

در این حادثه مردی بر اثر استنشاق گاز مونوکسید کربن مسموم شده و جان خود را از دست داده بود.

وی درادامه گفت: در روزهای گذشته یک خانواده چهار نفره شامل پدر و مادر و 2 فرزند بر اثر مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن در استان جان خود را از دست دادند.

حسنی علت اطلاع رسانی نکردن این حادثه را تا به امروز، زمان بر بودن تایید و محرز شدن علت دقیق فوت این خانواده توسط مراجع ذیصلاح عنوان کرد.

وی افزود: از شروع فصل سرما تاکنون هشت تن (5 آقا، یک خانم و 2 کودک) به علت مسمومیت با گاز مونوکسید کربن جان خود را از دست داده اند که علت فوت این افراد توجه نکردن به نکات ایمنی و استفاده از وسایل گرمایشی غیراستاندارد بوده است.

رئیس مرکز اورژانس 115 قم گفت: یک مورد از این حوادث به علت استفاده از پیک نیک در فضای بسته خودرو، یک مورد به علت استفاده از ذغال چوب در چادر مسافرتی و 6 مورد نیز به علت اشکال در اتصالات و لوله های خروجی وسایل گرمایشی رخ داده است.

 تاکنون حدود 28 تن در استان قم دچارمسمومیت با گاز مونوکسیدکربن با درجه های خفیف تر شده اند که با توجه به تماس به موقع با مرکز اورژانس 115 و حضور کارشناسان این مرکز، یا در محل حادثه درمان سرپایی و یا جهت تکمیل درمان به مراکز درمانی منتقل شده اند.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.