تعویق مجدد بررسی قانون منع پخش اذان در کنست رژیم صهیونیستی

کنست رژیم صهیونیستی بررسی قانون بحث برانگیز منع پخش اذان از گلدسته های مساجد بیت المقدس و شهرهای اطراف را به تعویق انداخت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه،‌ رژیم صهیونیستی بررسی قانون بحث برانگیز منع پخش اذان از گلدسته های مساجد بیت المقدس و شهرهای اطراف و نیز مشروعیت بخشی به کانون شهرک سازی های غیر رسمی در سرزمین های اشغالی را به تعویق انداخت.

سخنگوی پارلمانی رژیم صهیونیستی روز چهارشنبه تاکید کرد که کابینه امنیتی اسرائیل به کنست (مجلس اسرائیل) اطلاع داده است که بررسی قوانین مذکور تا دوشنبه هفته آینده به تعویق افتاده است.

هنوز هیچ گونه دلیلی برای تعویق بررسی این قوانین تا هفته آینده اعلام نشده است.

قرار بود مجلس رژیم صهیونیستی قانون منع پخش اذان از بلندگوهای مساجد بیت المقدس را در دو نوبت صبح و بعد از ظهر روز چهارشنبه تصویب کند، قانونی که خشم مسلمانان و همه کشورهای عربی را در سرتاسر جهان برانگیخته است.

در جلسه امروز کنست رژیم صهیونیستی همچنین مقرر شد پیش نویس مشروعیت بخشی به شهرک نشین های غیر رسمی که در اراضی فلسطین؛ به ویژه در کرانه باختری احداث شده بود، به رسمیت شناخته شود.

پارلمان رژیم صهیونیستی 26 آبان ماه (16 نوامبر) پیش نویس قانون مشروعیت بخشی به کانون شهرک سازی را تصویب کرد،‌ اما این پیش نویس برای این که به قانون تبدیل شود، باید در سه نوبت تصویب شود.

جامعه جهانی احداث تمام شهرک های صهیونیستی در اراضی فلسطین اشغالی را غیر قانونی اعلام کرده است و این اقدام را مانع بزرگی در مسیر روند صلح در این منطقه می داند.

قانون منع پخش اذان که همه اماکن مذهبی مسلمانان به ویژه مساجد را در بر می گیرد، علاوه بر آن که خشم مسلمانان و کشورهای اسلامی و عربی را در سرتاسر جهان بر انگیخت،‌ با واکنش برخی از موسسات صهیونیستی روبرو شد.

در همین راستا، موسسه دمکراسی اسرائیل که یک سازمان غیر دولتی است اذعان کرد که حزب راست گرای افراطی (حزب نخست وزیر رژیم صهیونیستی) از همه مسائل بهره برداری سیاسی می کند.

از سوی دیگر رسانه های رژیم صهیونیستی در روزهای اخیر اذعان کردند که قانون مشروعیت بخشی به شهرک نشینان غیر رسمی اختلاف زیادی میان مقام های رژیم دولتی ایجاد کرده است.

این منابع تاکید کردند٬ برخی از مقام های این رژیم به بنیامین نتانیاهو هشدار دادند که این قانون باعث خواهد شد که 'اسرائیل' در دادگاه بین المللی تحت پیگرد قرار گیرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار