بان‌کی‌مون خواستار توجه جامعه جهانی به موضوع فلسطین شد

دبیر کل سازمان ملل متحد از جامعه جهانی خواست مجددا بر ضرورت­ حمایت از حقوق مردم فلسطین تأکید کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری شین هوا،  "بان کی مون "دبیر کل سازمان ملل متحد از جامعه جهانی خواست مجددا بر ضرورت­ حمایت از حقوق مردم فلسطین و تلاش برای ایجاد آینده ای آکنده از صلح و عدالت برای طرف های درگیر در فلسطین تأکید کند.

بان کی مون در پیامی که به مناسبت روز جهانی اعلام همبستگی با ملت فلسطین صادر شد گفت: تنش میان فلسطین و اسرائیل ادامه دارد و به زخم عمیقی برای ایجاد تنش و نزاع در همه نقاط خاورمیانه تبدیل شده است. 

وی همچنین خواستار برداشتن گام های فوری برای احیای راه حل «دو کشور »شد که به طور گسترده ای جامعه جهانی از آن حمایت می کند و هدف از آن ایجاد یک اسرائیل امن در کنار یک کشور مستقل فلسطینی است.

دبیرکل سازمان ملل متحد خاطرنشان کرد در سال های اخیر تلاش های بی ثمری برای مذاکره درخصوص راه حل صلح آمیز صورت گرفته است و 3 درگیری نظامی رخ داده است که در پی آن هزاران نفر که اکثر آنها فلسطینی بوده اند کشته شده اند.

وی خاطرنشان کرد، همه این مسائل باعث تشدید احساس خشم و سرخوردگی میان فلسطینیان شده است و اسرائیلی ها را نیز دچار ناامیدی شدیدی کرده است، همچنین این شرایط برای تقویت گرایش تندرو در هر دو طرف و تضعیف جناح میانه رو بسیار مؤثر بوده است؛ آنچه وضع را بدتر کرده است بی توجهی خطرناک جامعه جهانی به این موضوع است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار