تاکید حزب الله و جریان المستقبل بر تشکیل سریع دولت لبنان

نمایندگان حزب الله وجریان المستقبل تشکیل سریع دولت لبنان را خواستار شدند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ حزب الله و حزب جریان المستقبل در سی وهفتمین جلسه گفت وگوهای دوجانبه ، تشکیل دولت جدید لبنان در سریعترین زمان ممکن را با استفاده از شرایط مثبت کنونی در این کشور خواستار شدند.

حزب الله و جریان المستقبل ضمن بررسی روند تحولات پرونده تشکیل دولت جدید لبنان درباره تصویب قانون جدید انتخابات پارلمانی و برگزاری این انتخابات در زمان مقرر گفت و گو کردند.

انتخابات پارلمانی لبنان قرار است ماه مه سال 2017 برگزار شود اما بیشتر گروه های سیاسی تاکید دارند که قبل از آن باید قانون جدید انتخابات در پارلمان لبنان به تصویب برسد.

دولت جدید لبنان که مهمترین ماموریت آن پیگیری تصویب قانون انتخابات و برگزاری انتخابات پارلمانی است، با وجود گذشت حدود سه هفته از انتخاب ژنرال« میشل عون» به عنوان رئیس جمهوری و آغاز تلاش های «سعد حریری» نخست وزیر مامور تشکیل دولت جدید، این دولت هنوز تشکیل نشده است.

ناظران زیاده خواهی های «سمیر جعجع» رئیس حزب «نیروهای لبنانی» و همچنین وتوی نام برخی شخصیت ها و گروه های سیاسی توسط این حزب را مانع اساسی تشکیل دولت جدید لبنان اعلام کرده اند.

جلسه سی و هفتم گفت وگوهای دوجانبه حزب الله و جریان المستقبل سه شنبه شب با حضور اعضای هیات های دو حزب در«عین التینه» مقر دوم ریاست مجلس لبنان برگزار شد و « علی حسن خلیل» وزیر دارایی لبنان هم در آن به نمایندگی از « نبیه بری» رئیس پارلمان شرکت کرد.

«نادر الحریری» مشاور و رئیس دفتر«سعد الحریری» رئیس حزب جریان المستقبل به همراه « نهاد المشنوق» وزیر کشور لبنان و « سمیر الجسر» از فراکسیون المستقبل در مجلس لبنان از طرف این حزب در گفت وگوی با حزب الله شرکت کردند.

«حسین الخلیل» معاون سیاسی «سید حسن نصرالله » دبیرکل حزب الله نیزبه همراه«حسین الحاج حسن» وزیر صنعت لبنان و «حسن فضل الله» از فراکسیون حزب الله (وفاداری به مقاومت) در مجلس از طرف این حزب پشت میز گفت وگوها نشستند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار