شیراز؛

شهروندان مراقب پیامک های دروغین باشند

فرمانده انتظامی شهرستان جهرم در خصوص پيامك های فريبنده با مضامين برنده شدن در قرعه كشی كه هدفی جزء كلاهبرداری و سرقت از حساب شهروندان ندارند هشدار داد.

شهروندان مراقب پیامک های دروغین باشندبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ عبدالعظيم انصاری فرمانده انتظامی شهرستان جهرم گفت: اخيرا مشاهده شده افرادی ناشناس به وسيله خطوط ارتباطی تلفن همراه که دارای مشخصات جعلی هستند با افراد تماس گرفته و با روش های خاص اعتماد آن ها را جلب و اطلاعات حساب های بانكی آن ها را بدست می آورند.
وی افزود: اين افراد در يكی از روش های گمراه كننده و جعلی ، اعلام می كنند كه شما از طرف همراه اول برنده جايزه قرعه كشی ماهيانه شده ايد و لازم است جهت دريافت مبلغ قرعه كشی به نزديكترين عابر بانك محل سكونت خود مراجعه کنید.
انصاری ادامه داد: این افراد برای جلب اطمينان بيشتر، از آدرس درگاه اينترنتی و شماره تلفن در پيامك های ارسالی استفاده می کنند.
وی بیان کرد: در اين شيوه فرد طعمه كه با مراجعه به آدرس اينترنتی مذكور و شماره گيری سامانه گويای فوق، دچار سر در گمی شده است ناچار با اطمينان به فرد تماس گيرنده به عابر بانك مراجعه كرده و بنا به درخواست فرد تماس گيرنده وارد صفحه انگليسی شده و طبق دستوراتی كه از طريق موبايل به او داده می شود تا مبلغ قرعه كشی فرضی به حساب او واريز شود، تمام موجودی او در اختيار فرد تماس گيرنده قرار میگیرد و تمامی موجودی به دست مالكان حساب به حساب افراد ديگر انتقال داده می شود.
انصاری خاطر نشان کرد: فرد تماس گيرنده در طول اين زمان به وسيله خود افراد رمز دوم اينترنتی آن ها را فعال كرده و به وسيله آن  اقدام به سوء استفاده از حساب آن ها می شود و مبالغ انتقالی از حساب افراد ديگر را به حسابی كه رمز اينترنتی آن ها فعال است انتقال می دهند كه پيگيری قضائی برای آن ها ايجاد شود و از حساب فوق خريد اينترنتی می كنند.
وی با اشاره به اينكه جهت انتقال پول به حساب شما، نيازی به مراجعه به عابر بانك از طرف شما نيست، تاكيد كرد: اطلاعات بانكی شما مثل اطلاعات شخصی است و نبايد در اختيار ديگران قرار بگيرد.
سرهنگ انصاری خاطرنشان كرد: اگر رمز دوم اينترنتی شما فعال و در اختيار ديگران قرار بگيرد به راحتی امكان استفاده از حساب شما توسط آن ها بدون در اختيار داشتن كارت بانكی فراهم می شود.
رئيس پليس جهرم تصریح كرد: با دريافت پيامك های مشكوك، موضوع هرچه سريعتر از طريق فوريت های پليسی 110 و يا پليس فتا جهرم (54188055) گزارش دهید.
انتهای پیام/ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.