اردبیل؛

افزایش استقبال از واکسیناسیون آنفولانزا در اردبیل

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل گفت: بر خلاف گذشته استقبال از واکسیناسیون بیماری آنفولانزا در استان رو به افزایش است و همین موضوع آمار ابتلا را کاهش داده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ شهرام حبیب زاده با تأکید به اینکه شدت شیوع بیماری آنفولانزا در فصول سرد سال افزایش می‌یابد، افزود: پیش از این شهروندان در مقابل واکسیناسیون مقاومت می‌کردند.

وی گفت: آنفولانزا بر خلاف سرماخوردگی اثرات شدیدتری دارد و علاوه بر ایجاد ذات‌الریه می‌تواند به مرگ بیمار نیز منجر شود؛ به همین دلیل علوم پزشکی به دنبال کاهش ابتلای به این بیماری با برنامه‌های اطلاع‌رسانی است.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی استان افزود: آنفولانزا می‌تواند منجر به گلودرد، بدن‌درد و تب بالا شده و در ۱۰ الی ۱۵ درصد بیماران اسهال و استفراغ را نیز منجر شود.

حبیب زاده با تأکید به اینکه در هفته دوم ابتلا تحریک سایر باکتری‌ها اتفاق افتاده و ذات‌الریه نیز تجربه می‌شود، ادامه داد: مهم‌تر از همه ناگهانی بودن ابتلا به این بیماری است و فرد در یک آن ضعف و درد شدید را احساس می‌کند.

وی تصریح کرد: برای ابتلا به آنفولانزا ارتباط کمتر از یک متر با فرد بیمار کافی است و به همین دلیل هر مکانی که تراکم جمعیتی دارد از جمله مدارس، مهدهای کودک و یا اتوبوس‌های شهری نیاز به مراقبت را ضروری می‌سازد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.