پیوستن کارکنان فرودگاه‌های آمریکا به تظاهرات «مبارزه برای 15 دلار»

کارکنان بخش خدمات آمریکا سه‌شنبه در مناطق مختلفی برای اعتراض به حقوق دریافتی خود، تظاهرات می‌کنند.

پیوستن کارکنان فرودگاه‌های آمریکا به تظاهرات «مبارزه برای 15 دلار»
به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از واشینگتن‌پست، مسئولان نظافت کابین‌ها، جمع‌آوری زباله‌ها و مسئولان ویلچر‌ها در ادارات اصلی آمریکا به کارکنان فرودگاه‌های این کشور که سه‌شنبه برای درخواست افزایش حقوق خود تظاهرات می‌کنند، می‌پیوندند.

مقامات معتقدند این تظاهرات که برای فرودگاه‌های نیویورک، لس‌آنجلس، واشینگتن و دیگر مکان‌ها طراحی شده است تأثیر زیادی روی عملکرد این مراکز ندارد؛ اما تظاهرکنندگان امیدوارند موفق به جلب توجه کسانی که از تعطیلات عید شکرگزاری برمی‌گردند، شوند. البته کارکنان فرودگاه بین‌المللی اوهر شیکاگو قصد دارند به شکلی جدی‌تر اعتصاب کنند.

این اقدام ممکن است بزرگترین تظاهرات کارکنان بخش خدمات باشد که بخشی از جنبش بزرگتر «برای 15 دلار بجنگ» به حساب می‌آید.

سازمان‌دهندگان این تظاهرات می‌گویند پیامشان برای واشینگتن، دونالد ترامپ-رئیس‌جمهور منتخب آمریکا - و دیگر مقامات مسئول این است که در برابر توقف افزایش حقوق، پایان طرح مراقبت‌های بهداشتی و اخراج مهاجران سکوت نمی‌کنند. 

رئیس اتحادیه خدمات بین‌المللی کارکنان در این خصوص اعلام کرد: «ما نخستین قدم را به منظور دفاع از خانواده و جامعه خود برمی‌داریم. ما با هم مبارزه برای 15 دلار (حداقل دستمزد برای یک ساعت) را ادامه می‌دهیم».

تعداد زیادی از کارکنان رستوران‌ها و دیگر افراد قرار است در سراسر کشور برای اعتراض به اقدامات نژادپرستانه پلیس (کشتن آمریکایی‌های سیاهپوست) و برنامه ترامپ برای اخراج پناهجویان به خیابان‌ها بروند.

کارکنان فرودگاه ملی «رونالد ریگان» و فرودگاه بین‌المللی «دالس» در واشینگتن اعلام کردند به تظاهرکنندگان می‌پیوندند و در هفته‌های آینده اعتصاب می‌کنند. کارکنان منطقه واشینگتن یک سال پس از پیوستن به  کمپین ملی برای پرداخت حقوق و مزایای بهتر ، مبارزه خود را به بخش مدیریتی فرودگاه‌ها گسترش داده‌اند. آنها معتقدند شرکت‎‌‌هایی که در این دو فرودگاه تجارت می‌کنند باید به کارکنان خود حداقل دستمزدِ 15 دلار در ساعت را پرداخت کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار