خباز در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد

انتقال پیکر جان‌باختگان حادثه دو قطار مسافربری به تبریز برای انجام آزمایش DNA

انتقال پیکر جان‌باختگان حادثه دو قطار مسافربری به تبریز برای انجام آزمایش DNAاستاندار سمنان پس از تشکیل کارگروه بررسی علت وقوع سانحه قطار سمنان، آخرین گزارش‌ مربوط به این حادثه را تشریح کرد.

محمدرضا خباز استاندار سمنان در گفت‌وگو با خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان درباره آخرین گزارش‌های سانحه برخورد دو قطار مسافربری در سمنان اظهار داشت: پس از دستور مقام معظم رهبری مبنی بر شناسایی متخلفان و پیشگیری از حوادث این چنینی در آینده، کارگروهی به منظور بررسی چگونگی وقوع تصادف دو قطار در سمنان تشکیل شد.

وی افزود: پس از بازدید و بررسی اعضای این کارگروه از مراکز کنترل مشخص شد دستگاه اتوماسیون به درستی عمل کرده و اشتباه از سوی مسئولان مرکز کنترل صورت گرفته است.

استاندار سمنان ادامه داد: علت بروز حادثه تصادف دو قطار مسافربری با دو نظریه قابل بررسی است، از یک سو به لوکوموتیوران اعلام شد چراغ قرمز نشانه سردی هوا است و مانعی در راه وجود ندارد اما با این وجود لوکوموتیوران باید با دقت بیشتری عمل می‌کرد و قطار را حرکت نمی‌داد. همچنین زمانی که مسئولان کنترل در زمان شیفت جا به جا شدند موضوع حرکت قطارها را هماهنگ نکردند و این دو دلیل باعث بروز سانحه شد.

وی ادامه داد: از سوی دیگر در اثر سرمای هوا سیستم ترمز قطار تبریز که در حال حرکت بود، به خوبی عمل نکرد و باعث بروز این سانحه شد.

خباز با اشاره به شمار جان باختگان سانحه قطار تصریح کرد: به دلیل برخورد دو قطار به یکدیگر و وقوع آتش‌سوزی، شناسایی اجساد به دشواری صورت گرفت از این رو تعداد جانباختگان این سانحه متفاوت گزارش شده است.

استاندار سمنان با بیان اینکه تعدادی از عاملان این حادثه بازداشت شدند خاطرنشان کرد: لوکوموتیوران، مسئول کنترل که به قطار دستور حرکت داده و مسئول دیگری که بعد از ساعت 7 حرکت قطار را تایید کرده، بازداشت شدند.

خباز در پایان با اشاره به روند شناسایی جان باختگان حادثه قطار سمنان اظهار داشت: از استاندار آذربایجان شرقی درخواست شد تعدادی سردخانه برای انتقال اجساد به این استان در نظر گرفته شود تا آزمایش DNA به منظور شناسایی جان باختگان در آذربایجان شرقی انجام شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار