با حضور امیر موسوی؛

دستاوردهای جدید نیروی دریایی ارتش رونمايی شد+ مشخصات

دستاوردهای جدید نیروی دریایی ارتش رونمايی شدمراسم رونمايی از دستاوردهای جدید نیروی دریایی ارتش با حضور جانشین ستاد کل نیروهای مسلح برگزار شد.

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مراسم رونمايي از دستاوردهای جدید نداجا صبح امروز 9 آذر ماه با حضور امیر عبدالرحیم موسوی جانشین ستاد کل نیروهای مسلح، امیر حبیب‌الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش و جمعی از کارکنان نیروی دریایی ارتش، در ستاد این نیرو برگزار شد.

در این مراسم، از تجهیزات نوینی چون پروژه حوضچه کشش، پروژه فرستنده ثامن، رادار LPI، پروژه مرصاد، پروژه طوفان‌‎ساز، پروژه کمپارتمانت، پروژه دماوند و پروژه سیستم کشف رادار  UFOX رونمایی شد.

لازم به ذکر است؛ همزمان و از طریق ویدئو کنفرانس چندین پروژه دیگر در شهرهای رشت و نوشهر به بهره برداری خواهد رسید.

همچنین در تهران نیز از یک پروژه به صورت ویدئو کنفرانس رونمایی خواهد شد.

مشخصات دستاوردهای جدیدی که امروز از آن‌ها رونمایی می‌شود به شرح زیر است؛

*** پروژه کمپارتمانت

شبیه‌سازی محیط واقعی یگان شناور، اجرای سناریوهای مختلف کنترل سوانح به صورت همزمان، ایجاد سیستم نظارت ارزیابی،‌مدیریت بحران، آموزش تعمیر و نگهداری تجهیزات، قابلیت استفاده مداوم جهت آموزش فراگیران، قابلیت ارتقای سیستم، ایجاد محیط مناسب برای تست تجهیزات جدید کنترل صدمات و آشنایی با سامانه‌های کشف و شناسایی حریق از جمله کارکردهای این پروژ است.

*** پروژه رادار سپر دریا

این سامانه با برد بیش از 200 کیلومتر مجهز به سامانه تشخیص اهداف متحرک و انواع سامانه‌های ضد جنگ الکترونیک است که می‌توان از آن در رصد تحرکات اهداف هوایی منطقه و جنگنده‌های خودی و بیگانه در شعاع بیش از 200 کیلومتر از سواحل مکران استفاده کرد. انتقال اطلاعات اهداف دریافت شده به اتاق‌های جنگ و ستادهای عملیاتی در کلیه پایگاه‌های نیروی دریایی از دیگر ویژگی‌های این سامانه است.

*** پروژه ثامن

این پروژه با دقت در برد حدود 6 متر و تفکیک در برد 30 متر قابلیت ضبط اطلاعات و دریافت اطلاعات تحلیل کارکرد سامانه را دارد. این سامانه که به دو فرستنده مجزا برای رادار جست‌وجو و ردگیری مجهز است می‌تواند در جست‌وجو، آشکارسازی و ردگیری کلیه اهداف سطحی و هوایی موجود در حوزه تجسس، پشتیبانی، آتش دریایی با متدهای مختلف به کار گرفته شود.

*** پروژه مرصاد (ثبات)

این پروژه که بر اساس استانداردهای نظامی ساخته شده توانایی ثبت اطلاعات دیجیتال اژدر در حالت واقعی و تجزیه و تحلیل رفتار اژدر مارک 46 را دارد.

*** پروژه رادار LPI

این سامانه علاوه بر توانایی تجسس فضای مراقبت به صورت دائم توانایی آشکارسازی و ردگیری کلیه اهداف موجود در حوزه تجسس و تشخیص اهداف با سطح مقطع بسیار پایین را داراست. تعامل با مجموعه‌ای از سامانه‌ها و زیرسامانه‌های مختلف از دیگر ویژگی‌های آن است.

*** پروژه طوفان‌ساز

شبیه‌سازی کلیه المان‌های جوی واقعی (موج، باد، باران، مه، رعد و برق) آموزش بقا در دریا جهت کارکنان، ارتقای کیفیت آموزش با کمترین هزینه، کاهش هزینه‌ها، کسب تجربه و رسوب دانش فنی و ضمنی در سازمان از جمله کارکردهای عملیاتی این پروژه است.

*** پروژه حوضچه کشش

به دست آوردن پارامترهای هیدرودینامیکی مربوط به مدل شناور، اندازه‌گیری اثرات بدنه شناور بر روی آب و انعکاس نیروهای وارد بر بدنه در جهات مختلف، نزدیک کردن برایندهای آزمایشگاهی به حالت واقعی، ارتقای رزمی نیروی دریایی، به دست آوردن توان نیروی رانش شناور اصلی با در اختیار داشتن نیروی مقاومت کل و انجام تست بر روی تجهیزات زیرآبی و شناورهای مدل زیرسطحی و سکان از جمله مشخصات این پروژه اهست.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۶ ۱۰ آذر ۱۳۹۵
امیدواریم روزی برسه که ناوشکن های جدید ایران به درجه ای از پیشرفت رسیده باشه که دیگران سعی در کپی کردن از روی آن باشد نه اینکه ما مهندسی معکوس کنیم یعنی ذهن خلاق و آفریننده بر اساس نیازهای تمام ادوات نظامی در داخل کشور باشه
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۸:۳۳ ۰۹ آذر ۱۳۹۵
در جواب اون برادری که خرید عرب هارو متذکر شد باید عرض کنم اون عنصری که از تجهیزات استفاده می کنه خیلی مهمه و اون نیروی انسانی ماست که در منطقه اولیم، عربستان تجهیزات داره از نوع پیشرفته ش ولی نیروی انسانی نداره ازش استفاده کنه پس یادمون باشه یکی از مؤلفه های قدرت قدرت نظامیه ژئوپلیتیک، فرهنگ، جمعیت، دیپلماسی، جمعیت جوان آموزش دیده خیلی مهمند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۸ ۰۹ آذر ۱۳۹۵
ی عکسی چیزی میذاشتین حداقل دلمون روشن بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۹ ۰۹ آذر ۱۳۹۵
ماشاالله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۸ ۰۹ آذر ۱۳۹۵
زنده باد ایران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۰ ۰۹ آذر ۱۳۹۵
در عرصه نظامی هر چقد پیشرفت کنیم بازم کم است.
همه میدانیم ابهت اقتدار فرهنگ حتی شخصیت بزرگی ایرانی همه و همه در زیر سایه اقتدار ارتش و نظامی قدرتمند شکوفا خواهند شد.
ملت ها از ترس قدرت نظامی ما برای دوستی با ایران آنگاه توجیه عاقلانه و منطقی خواهند داشت.
در زیر سایه ارتشی قدرتمند حرفها واسه گفتن خواهیم داشت و مهمتر اینکه حرفمان خریدار خواهد داشت.
پس به هر قیمتی باید قدرتمند شویم.
United States of America
ایرانی
۱۲:۰۴ ۰۹ آذر ۱۳۹۵
یرای سلامتی همه متخصصان و خدمت گزاران به نظام مقدس جمهوری اسلامی صلوات
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۴ ۰۹ آذر ۱۳۹۵
کشور های حاشیه خلیج فارس بصورت هماهنگ اقدام به خرید جنگنده های مطرح دنیا به صورت گسترده کرده اند
حواسمون هست؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۰ ۰۹ آذر ۱۳۹۵
زنده باد
آخرین اخبار