اردبیل؛

از امتیازات قانونی مرزنشینی در اردبیل استفاده شود

استاندار اردبیل گفت: از امتیازات قانونی مرزنشینی اعم از تجارت چمدانی، تعاونی مرزنشینی و بازارچه های مرزی استفاده شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ مجید خدابخش در جلسه کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی و تجارت فرامرزی استان اردبیل افزود:برای توسعه تجارت چمدانی و ایجاد و رونق بازارهای مرزی جهت بهره مندی مردم استان از امتیازات قانونی مرزنشینی و معافیت عوارض واردات و صادرات برنامه ریزی و اقدام لازم انجام شود و این موضوعدر گفتگوهای انجام گرفته با مقامات کشور جمهوری آذربایجان و روسیهدر سفر اخیر هیات تجاری استان به این کشورها مطرح شده است.

وی بیان کرد: آمارهای فعلی صادرات و واردات استان مربوط به ورودی و خروجی کالا از گمرکات استان است و باید تمهیدات لازم برای احصای آمار دقیق و واقعی از میزان واردات و صادرات استان اندیشیده شود تا براساس این آمارها برنامه ریزی های صحیح توسعه صادرات غیر نفتی و تجارت فرامرزی استان انجام شود.

استاندار اردبیل بر توسعه فعالیت های گمرکات استان با هدف رونق اقتصادی استان تاکید کرد و افزود: در گمرکات استان امتیازاتی از قبیل تخفیفات گمرکی،خدمات ارزان و تسهیلات لازم برای رونق صادرات کالا در نظر گرفته شود و این امر در صورت تمایل مسوولان ذیربط، شدنی است.

خدابخش با اشاره به تلاش های انجام گرفته جهت جلب موافقت وزارتخانه های مربوطه و مذاکرات با مقامات کشور جمهوری آذربایجانبرایایجاد بندر خشک در اصلاندوز خاطر نشان کرد: ایجاد بندر خشک، صادراتمحصولات تولیدیاستان از جمله سیمان و سیب زمینی را تسهیل و صادرات ارزان و آسان را فراهم می کند.

وی بازاریابی بموقع جهت صادرات محصولات تولیدی کشاورزی استانرا خواستار شدو گفت: نباید زارعین استان پس از ماهها تلاش طاقت فرسا برای استحصال محصولات کشاورزی خود،نگران فروش محصول خود باشند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.