تبریز؛

وجود 422 موقوفه در شهرستان اهر

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان اهر، از وجود 422 موقوفه در شهرستان اهر خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛علی احمدزاده، در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت هفته وقف  گفت: از این تعداد موقوفه، 55 موقوفه منفعتی و 367 موقوفه انتفاعی می باشد.

وی، افزود: همچنین از اول امسال تاکنون 14 مورد وقف در شهرستان اهر، شامل 3 مورد منفعتی و 11 وقف دیگر انتفاعی در جهت توسعه مساجد، حسینیه ها و گورستان ها به ارزش 10 میلیارد ریال ثبت شده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان اهر، با بیان اینکه 250 مسجد اعم از در شهر و روستاهای شهرستان اهر وجود دارد گفت: در روستاهای زلزله زده شهرستان اهر که مساجد در آنها آسیب دیده بود، بیش از 90 درصد آنها بازسازی و یا تعمیر شده است.

وی، با بیان اینکه در شهرستان اهر 10 بقاع متبرکه و امامزاده وجود دارد گفت: امامزادگان روستاهای چشمه وزان و حصار سیدلر تجدید بنا شده است و با توجه به اینکه امامزاده زین الدین ( ع ) روستای حصار سیدلر در مسیر گردشگری و پارک جنگلی فندقلو قرار دارد، آماده واگذاری جهت سرمایه گذاری برای احداث زایرسرا و امکانات رفاهی در راستای ارایه خدمات به زایران هستیم.

احمدزاده، همچنین از احداث سردخانه از محل درآمدهای موقوفات در شهرستان اهر خبر داد و افزود: احداث این سردخانه از 60 درصد پیشرفت برخوردار است که با اتمام آن برای 25 نفر زمینه اشتغال فراهم خواهد شد.

گفتنی است :در دهه وقف در شهرستان اهر برنامه های مختلف در مساجد و امامزادگان برگزار خواهد شد.


انتهای پیام/ش

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.