آمار بالای تجاوز جنسی در بین نظامیان کانادایی

نظرسنجی موسسه آمار کانادا از شمار بالای موارد تعرض جنسی به نظامیان کانادایی حکایت دارد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، نتایج جدیدترین تحقیقات در ارتش کانادا نشان می دهد شمار زیادی از نظامیان ارتش این کشور قربانی تعرض جنسی می شوند.

تحقیقاتی که نتایج آن روز دوشنبه در کانادا منتشر شد، نشان می دهد روزانه دست‌کم سه مورد تعدی جنسی به نیروهای ارتش این کشور صورت می گیرد که اکثر آن را نظامیان ارشدتر مرتکب می شوند.

بر اساس نظرسنجی که موسسه آمار کانادا انجام داده، نزدیک به 960 نفر از 43 هزار نظامی شرکت کننده در نظرسنجی اظهار داشتند در یک سال گذشته، قربانی درجات مختلفی از آزار و اذیت جنسی، از جمله تجاوز شده اند.

این نظرسنجی به دنبال انتشار گزارشی در سال 2015 صورت گرفت که در آن نیز ارتش کانادا به عنوان محلی زن‌ستیز معرفی شده بود. نتایج نظرسنجی موسسه آمار کانادا نشان می دهد تدابیری که از زمان انتشار گزارش سال گذشته اتخاذ شده، برای برطرف کردن این معضل کافی نبوده است.

ژنرال جاناتان ونس، رئیس ستاد مشترک ارتش کانادا در کنفرانسی مطبوعاتی، پاسخهایی را که در این نظرسنجی جمع آوری شده تاسف بار توصیف کرده و اظهار داشت این موضوع جای تامل دارد.

وی از خلع درجه 30 نظامی ارتش به دلیل غفلت در مقابله با بدرفتاری های جنسی خبر داده و گفت بیش از گذشته در رفع این گونه رفتار ها و کسانی که به آن مبادرت می کنند، خواهد کوشید.

بر اساس این گزارش، هر چند شمار مردانی که اظهار داشته اند قربانی تعرض جنسی قرار گرفته اند از شمار زنان بیشتر است، اما این زنان ارتش اند که با حملات جنسی بالقوه ای روبرو هستند.

برخی از قربانیان این حملات، که شامل 840 مورد تجاوز، 150 مورد حمله جنسی و 120 مورد رفتار نامناسب جنسی می شود، اظهار داشتند تحت تاثیر مواد مخدر، الکل یا تهدید در معرض این رفتارها قرار گرفته اند.

به دلیل هراس از پیامدهای افشاگری یا تردید در مورد صحت روند شکایت، از هر چهار قربانی، تنها یک نفر حاضر به افشای نام فرد متجاوز شده است.­


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار