طرح نمایندگان مجلس عوام انگلیس علیه تونی بلر

شماری از نمایندگان انگلیسی خواهان انجام تحقیقات جدید در خصوص فریب افکار عمومی از سوی بلر درباره جنگ عراق شدند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از راشاتودی، شماری از نمایندگان انگلیسی به دنبال انجام تحقیقاتی جدید در خصوص نقش تونی بلر، نخست وزیر سابق این کشور در جنگ عراق و فریب پارلمان و افکار عمومی از سوی هستند.

در صورتی که تونی بلر، با به نتیجه رسیدن این لایحه جایگاه خود را در این نهاد موسوم به شورای پریوی(privy) از دست بدهد، این یک تحقیر برای او خواهد بود که تلاش دارد نقشی بزرگ‌تر در سیاست انگلیس ایفا کند .

این لایحه که قرار است روز چهارشنبه در پارلمان مورد بحث قرار گیرد عنوان کرده که تحقیقات هفت ساله کمیته چیلکات دارای مدارک مستدل از بابت ارائه یکسری اطلاعات غلط از سوی تونی بلر، نخست وزیر سابق انگلیس و شماری مقامات دیگر در خصوص سیاست دولت در قبال حمله به عراق است .

این لایحه خواهان بررسی این تناقض در سیاست‌گذاری‌های علنی و خصوصی شده و همچنین درخواست کرده تا اقدامات بیشتر و لازم برای جلوگیری از تکرار این رخدادهای فاجعه بار در پیش گرفته شود.

این لایحه توسط آلکس سالموند، رهبر سابق حزب ملی اسکاتلند ارائه شده و مورد حمایت احزاب ملی‌گرای ولز، سبزها و چهره‌های ارشد دو حزب مهم دیگر قرار دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار