مخالفت سوئیسی ها با تعطیلی نیروگاه های اتمی این کشور

بیش از 54 درصد از رای دهندگان سوئیسی، مخالفت خود را با تعطیلی نیروگاههای اتمی این کشور تا سال 2029 میلادی اعلام کردند.

به گزارش گروه بین‌‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سوئیس اینفو، مردم سوئیس امروز در یک همه پرسی، با تعطیلی سریع نیروگاههای اتمی در این کشور مخالفت کردند.

در این همه پرسی بیش از 54 درصد از رای دهندگان مخالفت خود را با تعطیلی نیروگاههای اتمی تا سال 2029 میلادی اعلام کرده و خواستار ادامه فعالیت نیروگاههای اتمی در این کشور شدند.

در این همه پرسی 45 درصد از واجدان شرایط رای شرکت داشتند.

در حالیکه ایالت های فرانسوی زبان سوئیس به این همه پرسی رای مثبت داده بودند بخش های آلمانی زبان این کشور، مخالف پایان یافتن فعالیت های نیروگاه اتمی شدند.  

چنانچه اکثریت سوئیسی ها به این همه پرسی رای مثبت می دادند نیروگاه «بنزنا یک و دو» و همچنین «مولن برگ» تا سال 2017 میلادی از مدار شبکه برق خارج می شد. فعالیت دیگر نیروگاههای اتمی این کشور هم در سالهای 2024 و 2029 پایان می یافت.

اکنون با نتیجه این همه پرسی، نیروگاههای اتمی سوئیس تا زمانی که مرکز کنترل نیروگاههای اتمی فعالیت آنان را مطمئن دانسته، به فعالیت خود ادامه می دهند.

ناظران سیاسی معتقدند فعالیت های حزب مردم، انجمن های اقتصادی و هشدار درخصوص افزایش هزینه های سنگین برق، موجب شد مردم در این همه پرسی رای منفی بدهند.




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار