نیمی از کرسی‌های پارلمان کویت در تصاحب مخالفان

مخالفان در کویت موفق شدند نیمی از کرسی‌های پارلمان این کشور را از آن خود کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بی بی سی، گروه‌های مخالف در کویت موفق شدند در انتخابات پارلمانی این کشور حدود نیمی از کرسی‌ها را بدست آورند.

طبق آخرین گزارش‌ها، مخالفان کویتی موفق شدند 24 کرسی از مجموع 50 کرسی مجلس را از آن خود کنند.

این انتخابات ضربه‌ای به نمایندگان هوادار دولت در مجلس کنونی کویت است که دوره آن به پایان رسیده است؛ چرا که بسیاری از آنان موفق به پیروزی در مجلس جدید نشدند. همچنین "مرزوق غانم" رئیس سابق مجلس ملی کویت توانست کرسی خود را در پارلمان حفظ کند.

پیروزی یک زن در انتخابات کویت

از جمله افراد پیروز در انتخابات کویت، "صفا هاشم" بود که تنها زنی به شمار می رود که موفق به کسب کرسی در پارلمان این کشور شد. همچنین در این انتخابات، یک سوم افرادی که به پیروزی دست یافتند، از جوانان هستند.

با وجود آنکه مخالفان کویتی نتیجه قابل توجهی در انتخابات بدست آوردند، انتظار می‌رود "شیخ صباح احمد جابر صباح"، امیر کویت، نخست وزیر کنونی یا یکی از اعضای خاندان حاکم را برای تشکیل دولت مکلف کند.

دولت کویت می‌گوید میزان استقبال از انتخاباتی که روز شنبه برگزار شد، به 70 درصد می‌رسد. در این انتخابات 293 نامزد، از جمله 14 زن با یکدیگر رقابت کردند. 

 بسیاری از نمایندگان انتخاب شده گفته‌اند که با برنامه‌های دولت درخصوص ریاضت‌های اقتصادی در نظام خدمات رفاهی کشور مخالفت خواهند کرد. کاهش قیمت نفت دلیل اعلام ریاضت‌های اقتصادی در بخش رفاهی کشور اعلام شده است. درآمدهای این کشور نفت‌خیز خلیج فارس، در دو سال گذشته به‌شدت و در حدود ۶۰ درصد کاهش داشته است.

پس از حدود ۱۶ سال بودجه مازاد، کویت سال گذشته اولین کسر بودجه خود را که حدود ۱۵ میلیارد دلار است، گزارش کرد.

دولت کویت چندی پیش یارانه بنزین را قطع کرد که منجر به افزایش هشتاد درصدی قیمت‌ها‌ شد.


انتهای پیام/
    

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار