باشگاه خبرنگاران جوان گزارش می‌دهد؛

دین‌ستیزی و ایجاد شبه در رسانه‌های بیگانه و تأثیر آن بر جوانان

همواره شبکه‌های معاند و بیگانه به دنبال تخریب چهره اسلام و دین بوده‌ و برای انجام این کار از هیچ اقدامی فروگذار نکرده‌اند.

دین‌ستیزی و ایجاد شبه در رسانه‌های بیگانه و تأثیر آن بر جوانانبه گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حمیدرضا رحمانی کارشناس مذهبی و مشاور اسلامی در تشریح مسأله دین‌ستیزی و ایجاد شبه در رسانه‌های بیگانه اظهار داشت:  ما به علل متعددی دشمن داریم و مانند  سایر کشورهای دنیا بدون دشمن نیستیم و چون یک امت هستیم، دشمن داریم و این دشمنی به جهات مختلف مانند حساسیت‌های دینی، جغرافیایی، سیاسی و حساسیت‌های روحی و روانی است.

امت یعنی گروهی که فردی را به عنوان امام و پیشوا برگزیده‌اند و این گروه هر جای دنیا که باشند استکبار با آن‌ها دشمنی دارد و این مقوله وقتی که واضح شد آن وقت به دشمنی استکبار "توهم توطئه" گفته نمی‌شود و واقعا میفهمیم که استکبار به طرق مختلف در پی تحمیل نظر خود به ما است و ابن ماهیت استکبار است.

استکبار به دنبال به زیرکشیدن دیگر امت‌ها، کشور‌ها و سلطه به آنان است و برای این کار دست به هر کاری از جمله دسته دسته کردن افراد می‌زند تا بتواند آن‌ها را به ضعف کشیده و بر آنان سلطه کند و برای این کار به هر ابزاری از جناح‌بندی گرفته تا دوقطبی و سه قطبی کردن و تجزیه کردن متوسل می شود.

وقتی که جامعه  به گروه های کوچک تقسیم شد، هر طرف را به نوعی به زمین می زند، اصلاح طلب و اصولگرا هر کدام را به نوعی به زمین می‌زند اما اگر همه با هم متحد باشند، دشمن نمی‌تواند این کار را انجام دهد.

وی در ادامه گفت: استکبار برای این کار به دو طریق اقدام می کند، راه اول این است که از کمبود دانش مردم سوء استفاده می‌کند یعنی  در مسائلی که مردم اطلاعاتی ندارند، مباحثی را مطرح و از ضعف اطلاعاتی آن‌ها سوء استفاده می کند.

این کارشناس مذهبی افزود: استکبار با ارائه اطلاعات غلط، بر روی جوانان و نوجوانان تأثیرگذار است و به همین منظور دستگاه فکری جدیدی را برای مخاطب درست می کند، این دستگاه فکری عبارت است از اینکه دشمن با ایجاد روش فکری جدید برای این قشر حساس جامعه سعی دارد با دادن اطلاعات نادرست به آن‌ها همانند فیلتر غلطی عمل کند و به دستگاه فکری آن‌ها از طریق تزریق اطلاعات غلط آسیب رساند.

این کارشناس مذهبی اشاره‌ای هم به آزادی بیان داشت و گفت: آزادی بیان بسیار خوب است اما به شرط آنکه این مشکلات را درمان کند، یعنی هر دو طرف حرف را بزنند و جوانان حرف درست را تشخیص دهند که اگر دستگاه فکری فرد منحرف و غلط باشد، فرد قدرت تشخیص درست از نادرست را نخواهد داشت.

رحمانی نقش رسانه را در این مقوله بسیارتأثیرگذار دانسته و گفت: رسانه باید با شناخت دستگاه فکری مردم و متناسب با آن برای مقابله با استکبار اقدام به تهیه برنامه‌های مناسب و آگاهی بخشی به مردم کند.
 
وی در پایان در مورد نقش خانواده گفت: خانواده مهم‌ترین نقش را ایفا می‌کند چرا که فرزند تأثیر بسیاری از خانواده می‌پذیرد و در آن بستر بزرگ می‌شود و برای جمع بندی می‌توان گفت که ابتدا خانواده و سپس رسانه با فراهم آوردن بستر مناسب از دوران کودکی باید شرایط و مسیر فکری نوجوانان و جوانان را تقویت کند تا فرد در دوران جوانی، توانایی تشخیص درست از نادرست در مقابل شبهات دینی که از سوی معاندان نظام مطرح می‌شود را بیابد تا دچار انحراف و سردرگمی نشود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار