کرمان؛

شهید گمنام خوش آمدی برادرم

تشییع شهید گمنام در دانشگاه جیرفت با حاشیه جالبی همراه بود که مانع از خروج این شهید گمنام از دانشگاه شد.

شهید گمنام خوش آمدی برادرمبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، این روزها حال وهوای استان کرمان دیدنی است دیروز استقبال از پیکر 10شهید گمنام در کرمان برگزار شد، فردا وروزهای آینده مراسم تشییع شهدا در چند شهراستان برگزار می شود و درکل فضای استان معطر است به حضور مردانی از نسل ایثار وبزرگ مردی.

این  شهدا برای تشییع وتدفین ومتبرک شدن فضای شهرها راهی ماهان، نگار، زهکلوت واندوهجرد از توابع شهداد می شوند.

دراین میان برخی اتفاقات اشک انسان را در می آورد وبرخی دلتنگی ها به گونه غریبی انسان را با تلنگر روبرو می کند.

نمونه آن اقدام دانشجویان دختر دانشگاه جیرفت که امروز میزبان یکی ازشهدا گمنام که قرار بود در زهکلوت جنوب کرمان دفن شوند وسر راه ساعتی میهمان این دانشگاه شده بودند، که مانع از خروج این شهید شده وخواستار دفن این شهید دردانشگاه شدند.

هرچند که با پادرمیانی مسئولین حفظ آثار دفاع مقدس وپادرمیانی بزرگان شهر این شهید گمنام به خانه ساده خود در منطقه محروم می رود اما این اقدام نشان داد که پیوندعمیقی بین نسل جوانان گذشته ونسل امروز وجود دارد.

مسئولین حفظ ارزش های دفاع مقدس و کمیته مفقودین کتبا تعهد دادند پیکر شهیدی را در آینده نزدیک برای این دانشگاه هدیه بیاورند تا فضا متبرک شود وبا این تعهد کتبی پیکر این شهید بزرگوار راهی زهکلوت وخانه خود شد.

یادمان نمی رود در سالهای اولی که شهدا را در دانشگاهها دفن می کردند عده ای منور الفکر ومثلا رونشفکر نما! این اقدام را قبرستان کردن فضای دانشگاه واقدامی نادرست می دانستند اما گذشت سالها واتفاقات زیبایی که به یمن ورود این فرزندان غریب وطن رخ داد حالا دیگر دید همه را به حضور شهدا در دانشگاه عوض کرده است

به گونه ایکه امسال جشنواره اختراعات ونوآوری در دانشگاه شهید باهنر کرمان در جوار قبور 5شهید این دانشگاه برگزار شد.

نمونه این اتفاقات در دانشگاه علوم پزشکی کرمان در چند سال قبل رخ داد زمانی که دفن شهید گمنام دراین دانشگاه توسط عده ای به سخره گرفته شد وبرخی ادعا کردند هویت این شهید شاید ایرانی نباشد ومسائل زیادی ایجاد شد تا اینکه مشخص شد پیکر شهید حمید ادیبی اهل کرمان که روزهای کودکی اش را در محل این دانشگاه در کوره پزی پدرش بازی می کرده درهمان محلی که در واقع متعلق به خودشان بود دفن شده است.
واین گونه این شهید با هویت دار شدن خود از نام ونشان  خود و دیگر شهدای گمنام که غزیبانه و دور از خانه خود راهی شهرها ودانشگاهها ومکان های مختلف برای معطر کردن فضا می شوند، دفاع کرد.

این اتفاقات نشان داد شهدا گمنام از شان ومقام بسیار بالایی برخوردارند وتوجهات را به خود جلب کرده اند همان گونه که زمانی توجه دنیا را به شاهکارهای خود در عملیات های مختلف دفاع از سرزمین مادری جلب کرده بودند.

حالا در گوشه گوشه استان مکان های زیادی در انتظار شهید گمنام ومکان هایی نیز مزین به حضور یک یا چند شهید گمنام است که باید به تمام قامت به احترام این مردان دهه های قبل ایستاد وسلام داد که حتی بعد از رفتن خود نیز موثر وتاثیر گذار هستند.

مرضیه السادات حسینی راد

انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار