بوشهر؛

ارسال 250اثر به کنگره علمی پژوهشی علامه بلادی

250 اثر به کنگره علمی پژوهشی علامه بلادی بوشهری ارسال شده است.


به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر؛ دبیر کنگره علمی پژوهشی علامه بلادی بوشهری گفت: برای دریافت آثار دو دبیرخانه در حوزه‌های علمیه برادران و خواهران استان بوشهر و یک دبیرخانه در قم و دبیرخانه دیگری برای سایر استان ها فعال هستند.

حجت الاسلام یوسف جمالی با اشاره به تفاوت جشنواره علامه بلادی که پارسال برگزارشد و کنگره این عالم که امسال برگزار می‌شود، افزود: پارسال فقط طلاب محصل در حوزه‌های علمیه استان و طلاب بوشهری که حوزه علمیه قم بودند می‌توانستند در جشنواره شرکت کنند اما امسال همه طلاب بوشهری که در هر استانی مشغول به تحصیل هستند، اجازه داشتند آثار خود را به دبیرخانه کنگره ارسال کنند.

کنگره علامه بلادی 13 آذر در مصلای جمعه بوشهر برگزار خواهد شد.

آیت الله سید عبدالله مجتهد بلادی بوشهری بهبهانی به سال 1291 هجری قمری در خانواده ای اهل علم و تقوی در شهر مقدس نجف اشرف دیده به جهان گشود.

وی 9 ساله بود که به همراه خانواده اش به بوشهر آمد و سال 1303 سید جمال الدین اسدآبادی را در بوشهر ملاقات کرد و هر چند نوجوان بود به شدت تحت تأثیر افکار انقلابی و آزادی خواهانه او قرار گرفت.

این عالم پس از خواندن برخی دروس مذهبی در بوشهر، سال 1311 قمری راهی نجف اشرف شد و پس از تکمیل تحصیلات خود از مجتهدانی مانند «آخوند ملاکاظم خراسانی» ، «سید کاظم یزدی» «آقا ملا فتح الله شریعت اصفهانی» و علامه «بحرالعلوم» اجازه اجتهاد گرفت.

آیت الله سید عبدالله بلادی بوشهری سال 1326 قمری در گرماگرم جنبش مشروطیت در ایران، از نجف اشرف به بوشهر بازگشت و خیلی زود جذب این جنبش شد.

وی با وقوع جنگ جهانگیر اول، مبارزه سختی را با انگلیس آغاز کرد و پس از به قدرت رسیدن رضاخان پهلوی، به صف مخالفان وی پیوست و چندین رساله کوتاه و بلند به زبان های فارسی و عربی درباره اعمال ضد اسلامی رضاشاه منتشر ساخت.

با سقوط رضاشاه، آیت اله بلادی به ارشاد و هدایت مردم ادامه داد و سرانجام در 23 محرم الحرام سال 1373قمری/21 مهرماه 1331 شمسی در سن 81 سالگی دارفانی را وداع گفت.

انتهای پیام/ ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.