اردبیل؛

توسعه تجارت چمدانی استان اردبیل به کشور آذربایجان

استاندار اردبیل گفت: براساس گفت‌وگوها با مسئولان کشور جمهوری آذربایجان در سفر اخیر هیئت اقتصادی استان به این کشور، تصمیم بر این شد برای توسعه تجارت چمدانی و ایجاد و رونق بازارهای مرزی اقدام شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ مجید خدابخش در کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی و تجارت فرامرزی استان اردبیل اظهار داشت: با توجه به ظرفیت تعاونی‌های مرزنشینان، باید این ظرفیتها و قابلیتها به نحوی شایسته و مناسب مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

وی گفت: براساس گفت‌وگوها با مسئولان کشور جمهوری آذربایجان در سفر اخیر هیئت اقتصادی استان به این کشور تصمیم بر این شد برای توسعه تجارت چمدانی و ایجاد و رونق بازارهای مرزی برای بهره‌مندی مردم استان از امتیازات قانونی مرزنشینی و معافیت عوارض واردات و صادرات برنامه‌ریزی و اقدام لازم انجام شود.

خدابخش با اشاره به میزان صادرات و واردات استان اردبیل بیان کرد: آمارهای فعلی صادرات و واردات استان مربوط به ورودی و خروجی کالا از گمرکات استان است و باید تمهیدات لازم برای احصای آمار دقیق و واقعی از میزان واردات و صادرات استان اندیشیده شود تا براساس این آمارها برنامه‌ریزی‌های صحیح توسعه صادرات غیرنفتی و تجارت فرامرزی استان انجام شود.

استاندار اردبیل تصریح کرد: در گمرکات استان امتیازاتی از قبیل تخفیف، خدمات ارزان و تسهیلات لازم برای رونق صادرات کالا از گمرک در نظر گرفته شود و این امر در صورت تمایل مسئولان مربوطه شدنی است و تاثیر و نقش بسزایی در رونق صادرات از استان ایفا خواهد کرد.

انتهای پیام/ع

برچسب ها: اردبیل ، توسعه ، تجارت ، چمدانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.