ایلام؛

استفاده از وسایل گرمایشی بدون نشان استاندارد ممنوع

مدیرکل استاندارد با تاکید بر اینکه بخاری‌های دودکش دار باید طبق اصول ایمنی خاص نصب شوند، اعلام کرد : استفاده از وسایل گرمایشی بدون نشان استاندارد ممنوع است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛ مهناز همتی گفت : با توجه به در پیش بودن فصل سرما و ضرورت حفظ امنیت استفاده کنندگان از وسایل گرمایشی، رعایت نکات ایمنی جهت پیشگیری از حوادث احتمالی ضروری بوده و استفاده از وسایل گرمایشی بدون نشان استاندارد ممنوع است.
 
وی با تاکید بر اینکه بخاری‌های دودکش دار باید طبق اصول ایمنی خاص نصب شوند،افزود : این بخاری‌ها نباید در مکان های بسته مانند حمام، اتاق خواب، انبار و مکان‌هايی که دارای تهویه مناسب نیستند، حتي براي چند لحظه استفاده شود زيرا محصولات احتراق كه داراي منواكسيد كربن وگازهاي خفه كننده هستند، وارد فضاي بسته شده و موجب مرگ می‌شود.
 
مدیرکل استاندار ایلام با بیان اینکه بخاری دودکش دار باید به سنسور حساس به کاهش اکسيژن و يا  سنسور حرارتی مجهز باشد، خاطرنشان کرد : کانال دودکش و کلاهک دودکش در انتهای کانال، همواره باید از نظر باز بودن کنترل شود تا از خروج گازهای احتراق اطمینان حاصل شود.  
 
همتی تصریح کرد: لازم است همه ارگان های ذیربط، دستگاه‌های اجرایی و آموزش و پرورش اقدامات لازم جهت حصول اطمینان از عدم استفاده از وسایل گرمایشی غیر استاندارد و نیز نصب، نگهداری و استفاده صحیح از وسایل گرمایشی استاندارد را در تمام واحدهای تابعه خود انجام دهند.
 
 
 
 









انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.