ارومیه؛

وصول بیش از 1600 مورد گزارش مردمی به سامانه حفاظت ازاراضی کشاورزی در آذربایجان غربی

از زمان آغاز راه اندازی سامانه حفاظت از اراضی کشاورزی آذربایجان غربی تاکنون بیش از 1600 مورد گزارش مردمی به این سامانه واصل شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛ مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی در نخستین جلسه کارگروه فراقوه ‌ای مبارزه با زمین‌‌خواری که با حضور کلیه اعضای این کارگروه در سالن جلسات ساختمان شماره یک جهاد کشاورزی استان برگزار شد با بیان این مطلب اظهارکرد: در حدود 11 ماه از راه اندازی سامانه ارتباط مردمی 131 ویژه حفاظت از اراضی کشاورزی در استان تاکنون تعداد 1622 مورد گزارش مردمی به این سامانه واصل شده است که 1065 مورد از این گزارشات مربوط به تغییر کاربری اراضی کشاورزی در سطح استان بوده است.

محمود مظلومی با بیان اینکه این سامانه با هدف ارتباط مردمی برای اطلاع رسانی جهت پیشگیری و برخورد با ساخت و ساز های غیر مجاز در اراضی زراعی و باغی راه اندازی شده است و آماده دریافت هر گونه گزارش و اطلاعات همو طنان در این خصوص است، اضافه کرد: نظارت بر اراضی واگذار شده، حفظ اراضی کشاورزی و جلوگیری از تغییر کاربری های غیر مجاز و گشت های ویژه برای حفظ اراضی از اهداف راه اندازی سامانه ارتباط مردمی و گشت ویژه حفاظت از اراضی کشاورزی در استان است.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با بیان اینکه از مجموع گزارشات واصله به این سامانه 330 مورد مشاوره در خصوص انجام تغییر کاربری به مردم ارائه شده است، ادامه داد: طرح کاداستر اراضی کشاورزی در استان در حال اجرا است که از جمله مزایای آن حل مسایل حقوقی مردم بر سر اراضی و تهیه نقشه و بانک اطلاعاتی جامع از اراضی کشاورزی در استان است که اجرای این طرح می تواند راهگشایی برای حل مسایل حقوقی مردم بر سر اراضی کشاورزی باشد.

مظلومی بر لزوم وفاق و همدلی بیشتر بین دستگاههای اجرایی ذیربط برای حفاظت از اراضی کشاورزی و انفال در استان تاکید کرد و افزود: در غیر این صورت در اجرا با چالش های جدی مواجه خواهیم شد.

وی تصریح کرد: همه تلاش کارکنان مدیریت امور اراضی بر این است که تمامی مراحل صدور مجوز با جدیت ، نظارت و دقت بیشتری انجام گیرد تا ازصدور بی رویه مجوز برای متقاضیان تغییر کاربری خودداری شود.

در ادامه این جلسه سرهنگ خضرلو مشاور انتظامی و مسئول سامانه ارتباط مردمی 131 در سازمان به ارائه گزارشی از عملکرد این سامانه و مشکلات موجود پرداخت و دیگر اعضای جلسه نیز بر لزوم هماهنگی دستگاه‌های ذیربط و مدیریت یکپارچه استعلام‌ها و مجوزهای صادر شده در حوزه اراضی کشاورزی و ملی تاکید کردند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.