منندز: رفع تحریم‌های کوبا به اقدامات این کشور وابسته است

یک سناتور دموکرات آمریکایی گفت رفع تحریم‌های کوبا به اقدامات دولت این کشور بستگی دارد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، سناتور رابرت منندز در اظهاراتی در شهر یونیون سیتی در ایالت نیوجرسی در آمریکا گفت: رفع تحریم‌های کوبا به اقدامات دولت این کشور بستگی دارد. 

وی در ادامه گفت: ما باید ببینم که چه اتفاقی خواهد افتاد. این موضوع به ترامپ، رئیس جمهور پیروز بستگی دارد. او در ابتدا گفت روابط با کوبا خوب است؛ اما در پایان مبارزات انتخاباتی‌اش به موضوع دموکراسی، حقوق بشر و پایان دادن به عقب نشینی‌های یکجانبه در برابر این کشور اشاره داشت. 

این سناتور دموکرات آمریکایی افزود: ما می‌توانیم در کنگره به قانونی رای بدهیم که تحریم‌ها را به طور اساسی ضد کوبا رفع کند. این کار بسیار آسانی است. آن‌ها باید همه زندانیان سیاسی را آزاد کنند. آن‌ها باید انتخاباتی آزاد و مستقل برگزار کنند. آن‌ها باید به مطبوعات همانند آنچه که در اینجا وجود دارد آزادی بدهند. اگر شما اجازه نظارت بین‌المللی را بر انتخابات بدهید آنگاه شاهد روابطی با آمریکا خواهید بود که رئیس جمهور اوباما در سفرش به میانمار بر روی آن تاکید کرد. 

منندز اضافه کرد: «رئیس جمهور اوباما در سفرش به میانمار به سران آنجا گفت که باید آنگ سان سو چی را آزاد کنید و باید اجازه برگزاری انتخابات آزاد و مستقل را بدهید. آن‌ها تمامی این کار‌ها را انجام دادند؛ چرا باید مردم کوبا همانند مردم میانمار سزاوار این موضوع نباشند.»


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار