عامل تهاجم رسانه ای به گزارشگر سیما چه بود؟

پس از انتخاب محمد رجبی به عنوان گزارشگر دیدار تیم های پیکان و پرسپولیس موج انتقادات فضای رسانه ای را در برگرفت.

عامل تهاجم رسانه ای به گزارشگر سیما چه بود؟به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان پس از انتخاب محمد رجبی به عنوان گزارشگر دیدار تیم های پیکان و پرسپولیس موج انتقادات فضای رسانه ای را در برگرفت.محمد رجبی در پیش بازی و پس از بازی در مقابل این انتقاد ها سکوت کرد و برخی منتقدین پا را فراتر گذاشته و در مورد این انتخاب از رسانه ملی انتقاد کردند. 

دلیل این انتقاد ها اگر چه بر ما پوشیده نیست اما لازم است برخی نکات را در این باره تکرار کنیم که گزارشگری شغل نیست و تمامی گزارشگران محترم سیما شغل های فراوانی دارند که در کنار آن گزارشگری را بدلیل اطلاعات,استعداد و علاقه خود انتخاب کردند. 

بارها از افراد صاحب نام عرصه گزارشگری، به قول معروف سوتی هایی هم در فضای مجازی منتشر شد اما رجبی به صرف اینکه فقط در استخدام بخشی غیرمرتبط با کار گزارشگری در صدا و سیما است مورد هجمه زیادی قرار گرفت که منصفانه نیست. 

محمد رجبی در سال های نه چندان دور به عنوان خبرنگار و گزارشگر سیما در برنامه های مختلف بارها در استادیوم های ورزشی حاضر بود و دوستانی که در روزنامه ها و کانال ها از وی به شدت انتقاد می کنند بهتر می دانند که سابقه رجبی در گزارشگری به چه سالی بر می گردد. 

رجبی سالهاست که گزارشگر فوتبال در تلویزیون است و سابقه گزارش بازیهای حساس اروپایی از جمله بازی فرانسه و دانمارک ، برزیل و کلمبیا ، چلسی و منچسترسیتی و حتی گزارش بازیهای سرخابی های پایتخت با سایپا و پیکان و ... را در کارنامه دارد اما پس از این همه سال چه شده که به یکباره این جو علیه رجبی به راه افتاده و سر بازی این هفته به یاد رسانه ها افتاده که محمد رجبی در استخدام یکی از بخش های غیرمرتبط با گزارشگری صدا و سیما است؟ در طول این سالها که رجبی گزارش می کرد چرا این موضوع به نظر این افراد مانعی برای گزارشش نبود و این جو را به یکباره در این مسابقه به راه انداختند. 

 در همین رابطه با محمد رجبی گفتگو کردیم :« از روز چهارشنبه هجمه علیه من راه افتاد و پس از اینکه یکی از خبرنگاران در کانالش زد که نیروی حراست صدا و سیما گزارشگر بازی پرسپولیس و پیکان شده است ، در خبرگزاری ها و فضای مجازی این هجمه به راه افتاد. حتی یکی از روزنامه ها نیز در صفحه اولش زده بود که نیروی حراست سازمان گزارشگر بازی انتخاب شده است.آنها مرا یک آدم بی سواد جلوه دادند که چون علاقه به گزارشگری داشته، به این عنوان انتخاب شده است در حالی که روز یکشنبه و در حالیکه من کربلا بودم مدیر شبکه سه به من زنگ زد و گفت که تو گزارشگر بازی پرسپولیس و پیکان هستی.  

وی افزود : من نمی دانم این هجمه را که به راه انداخت و در حالیکه من از سال 1380 در برنامه های صدا و سیما سابقه کاری دارم و بازیهای زیادی را تا به حال گزارش کردم و حتی دیدار استقلال و پیکان همین فصل را هم من گزارش کردم اما به یکباره این افراد برای بازی پیکان من را وارد حاشیه کردند و می خواستند که من گزارش این بازی را خراب کنم اما خداروشکر گزارش خوبی از آب درآمد و اتفاق خاصی نیفتاد. » 
 
همه گزارشگران فوتبال شغل و منبع درآمد دیگری در کنار گزارشگری دارند و اصلا این کار شغل برای کسی محسوب نمی شود. مگر کسی می گوید که چرا عادل فردوسی پور که استاد دانشگاه است فوتبال گزارش می کند؟ و یا دیگر گزارشگران که همه یک شغل دیگر نیز دارند شغل آنها مانعی برای گزارش فوتبالشان نیست، اما فقط عضو این بخش سازمان صدا و سیما بودن مانعی برای این شغل محسوب می شود؟ 
 
البته اگر نقدی به لحاظ کیفی به او وارد شود مانند بقیه گزارشگران که به آنها نقد می شود قابل قبول است زیرا که ممکن است خیلی ها از گزارشی راضی باشند و خیلی ها هم نباشند و یا اصلا با صدای گزارشگر ارتباط برقرار نکنند اما اگر داشتن شغلی دیگر را دلیل بر انتقادهای خود قرار دهند دیگر این انتقادها قابل قبول نیست و اگر بخواهیم با منطق این افراد نقد و بررسی کنیم باید بگوییم که یک رستوران دار  و موبایل فروش و تاجر هم سرمربی....

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار