اعلام نتیجه نهایی بررسی حادثه قطار تبریز- مشهد تا دو هفته آینده

رئیس عالی سوانح راه آهن گفت: معمولا بررسی این حوادث تا دو ماه به طول می انجامد ولی با تاکید بر بررسی سریع تر این موضوع تلاش می شود تا دو هفته آینده نتیجه نهایی اعلام شود.

نتیجه نهایی بررسی حادثه قطار سمنان تا دو هفته آینده

به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، حسین عاشوری رئیس عالی سوانح راه آهن درباره علل حادثه قطار تبریز-مشهد گفت: مسیر ریلی از تهران تا مشهد از سیستم پیشرفته علائم ارتباطات CTC بهره مند بوده و همه قطارها در طول این مسیر با سیستم کنترل مرکزی و محلی هدایت می شوند.

وی افزود: گزارش بررسی های اولیه نشان می دهد که در بروز این حادثه افراد مختلفی نقش داشته اند و با تصمیمات غلط خود این اتفاق ناگوار را رقم زدند.

رئیس عالی سوانح راه آهن بیان کرد: طبق این گزارش قطار دوم 6 کیلومتر عقب تر از محل حادثه متوقف شده بود اما اپراتور بخش CTC شاهرود به این قطار اجازه می‌دهد که از سیستم مکانیزه خارج و با سیستم دستی به حرکت خود ادامه دهد.

عاشوری ادامه داد: اشتباه بعدی این بود که برای ادامه حرکت قطار دوم هیچ گونه هماهنگی با مرکز کنترل ترافیک راه آهن صورت نگرفت و در واقع مجموعه ای از خطاهای انسانی منجر به این حادثه شد.

وی تصریح کرد: برای بررسی های بیشتر و دقیق تر حضور تمامی افراد و مدیرانی که دراین فرآیند قرار دارند الزامی بوده و برای جمع بندی باید همه مدارک و مستندات بررسی شود.

عاشوری در پایان اظهار داشت: معمولا بررسی این حوادث تا دو ماه به طول می انجامد ولی با تاکید بر بررسی سریع تر این موضوع تلاش می شود تا دو هفته آینده نتیجه نهایی اعلام شود.



انتهای پیام/

برچسب ها: راه آهن ، سانحه ، قطار ، مشهد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار