پذیرش در این مدرسه ابتدایی از دانشگاه هاروارد سخت‌تر است!

فرایند پذیرش دانش‌آموز در یکی از مدارس ابتدایی دولتی شهر نیویورک بسیار طولانی و خسته‌کننده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی بیزنس اینسایدر؛ فرایند پذیرش دانش‌آموز در یکی از مدارس ابتدایی دولتی شهر نیویورک بسیار طولانی و خسته‌کننده است. به‌گونه‌ای که ثبت‌نام در این مدرسه را به‌مراتب سخت از ورود به دانشگاه هاروارد توصیف می‌کنند.

مدرسه ابتدایی "هانتر کالج" (Hunter College Elementary School) یک مرکز آموزشی مطرح در منطقه منهتن نیویورک است. این مرکز آموزشی ویژه کودکان تیزهوش بوده و با بودجه دولتی زیر نظر دانشگاه شهر نیویورک فعالیت دارد.

پذیرش در این مدرسه ابتدایی از دانشگاه هاروارد سخت‌تر است!

سالانه 50 دانش‌آموز (25 دختر و 25 پسر) بالای 4 سال که حتماً باید از اهالی منهتن باشند با قبولی در آزمون دو مرحله‌ای، انتخاب می‌شوند. مدرسه صرفاً در بخش پیش‌دبستانی اقدام به جذب دانش آموزان تیزهوش کرده و این امکان را برای آن‌ها فراهم می‌کند تا پایان دوره ابتدایی در این مدرسه معتبر ادامه تحصیل دهند.

نکته جالب درباره مدرسه دولتی هانتر کالج این است که در صورت رد شدن در آزمون ورودی فرصت دوباره برای شرکت در آزمون ورودی به آن‌ها داده نمی‌شود. به عبارت دیگر، دانش آموزان برای ورود به این مدرسه تنها یک‌بار فرصت حضور در آزمون ورودی آن را دارند. رویه‌ای که حتی در دانشگاه هاروارد هم اجرا نمی‌شود و علی‌رغم مشکلاتی که بر سر راه ورود به این دانشگاه وجود دارد، دانشجویان با شرکت در آزمون‌های مکرر می‌توانند درنهایت وارد هاروارد شوند. نرخ جذب دانش‌آموز در هانتر کالج 2 درصد است در حالی که در دانشگاه هاروارد 5.2 درصد است.

نحوه ورود به مدرسه هانتر کالج به این شکل است که پس از ثبت‌نام اینترنتی، دانش آموزان باید در آزمون هوش استنفورد بینه (تست هوش متشکل از سؤالات روانشناسی و ادراکی) نمره موردنظر مدرسه را کسب کنند. تقریباً سالانه 2500 دانش‌آموز ثبت‌نام اینترنتی می‌کنند ولی 250 نفر در آزمون اولیه قبول می‌شوند. مرحله دوم آزمون عملی است و رفتار دانش آموزان در پاسخ به سؤالات مشاوران و برخورد با دیگر دانش آموزان موردبررسی قرار می‌گیرد که درنهایت 50 کودک انتخاب می‌شوند.

شیوه جذب دانش‌آموز، روش‌های تدریس فوق‌العاده بدون دریافت شهریه و آمادگی دانش آموزان برای ورود به مراکز آموزشی معتبر آمریکا از مهم‌ترین دلایلی است که والدین آمریکایی را به ثبت‌نام فرزندانشان در این مدرسه سوق می‌دهد.

النا کاگان، از قضات دیوان عالی آمریکا یکی از تحصیل‌کرده‌های این مدرسه است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۲۳:۰۸ ۰۶ آذر ۱۳۹۵
یعنی با یه پارتی گردن کلفت هم نمیشه؟؟
آخرین اخبار