یاسوج؛

سود جویی در واگذاری زمین های دولتی حاشیه شهرها

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: با توجه به سودجویی های که در واگذاری زمین های دولتی صورت گرفته زمین ها بررسی می شود و در صورتی که سرمایه گذار به تعهدات خود در این زمینه عمل نکرده باشد زمین های واگذاری به منابع ملی باز گردانده میشود.

به  گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ استاندار در جلسه ی کارگروه تخصصی و امور زیربنایی استان با اشاره به ضرورت دقت مسئولان در واگذاری اراضی ملی برای طرح های مختلف سرمایه گذاری اشاره کرد و گفت: در سال های گذشته مقدار زیادی از اراضی ملی به طرح های مختلف سرمایه گذاری واگذار شده که در آینده برای نیاز ادارات دولتی به زمین در سطح استان با مشکل مواجه می شویم که در همین زمینه تا اطلاع ثانوی د رمکاتبه با ادارت واگذاری زمین های دولتی در حریم شهر های استان به افراد حقیقی و موسسات غیردولتی ممنوع شده است.

موسی خادمی هم چنین نظارت مسئولان بر زمین های واگذاری به طرح های مختلف را ضروری دانست و افزود: با توجه به سودجویی های صورت گرفته در گذشته میزان پیشرفت کار در زمین های واگذاری بررسی می شود و در صورتی که سرمایه گذار به تعهدات خود در این زمینه عمل نکرده باشد زمین های واگذاری به منابع ملی باز گردانده میشود.

دومین دستور کار جلسه امروز بررسی جابجایی جاده آب حیات در منطقه باغچه سادات بود که مدیرکل منابع طبیعی و آبخیز داری استان در اعتراض به این تصمیم گفت: 30 درصد جاده آب حیات در گذشته خاکبرداری شده و به 20 هکتار از منابع طبیعی خسارت وارد کرده و اکنون اداره راه و شهرسازی مسیری دیگر را پیشنهاد داده که این مسیر نیز خسارات زیادی را به منابع طبیعی وارد می کند.

راستا معاون اداره راه و شهرسازی استان نیز در این خصوص مسیر سابق را نا امن دانست و گفت: اولویت استان تامین امنیت مسافران در محورهای مواصلاتی است و با توجه به نا امن بودن مسیر سابق ناچار به تغیر مسیر شدیم.

وی افزود: برای محور سابق 180 میلیارد ریال اعتبار نیاز بود و در مسیر جدید 80 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

استاندار هم در این خصوص ساخت جاده ای امن در این مسیر را ضروری دانست و گفت: با توجه به نیاز استان به جاده های امن، اداره راه و شهرسازی با همکاری ادارات محیط زیست و منابع طبیعی مطالعات خود را در زمینه مسیر جدید انجام دهد و همچنین برای جبران خسارت منابع طبیعی نیز اعتباراتی در نظر بگیرد.

در این جلسه همچنین واگذاری اراضی ملی برای اجرای چند اردوگاه تفریحی و طرح اقتصادی در شهرستان های کهگیلویه، لنده و بویراحمد مورد بررسی قرار گرفت.


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.