بجنورد؛

افتتاح 4 پروژه در دهه وقف در خراسان شمالی

همزمان با دهه وقف، 4 پروژه در خراسان شمالی افتتاح می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی در نشست خبری با اصحاب رسانه با اعلام برنامه های دهه وقف از افتتاح موقوفه منصور خواجه در شیروان ،شبستان امام زاده سید احمد(ع)چمن بید اشخانه،9 واحد مسکونی در شیروان و شبستان امام زاده یحیی بن ذکریا خبر داد.

حجت‌الاسلام سید محمدجواد رئوف سید‌نژاد گفت : غبارروبی مزار شهدا ،دیدار با خانواده شهدای مدافع حرم،برگزاری محافل انس با قرآن کریم،ویژه برنامه روز رحلت پیامبر اعظم و تجمع مردمی لبیک یا رسول الله در بقاع متبرکه استان، همایش وقف و حوزه های علمیه،همایش وقف و سلامت با موضوع دارو و درمان،همایش وقف و خانواده، همایش یاوران وقف ،همایش وقف و رسانه و نشست با سرمایه گذاران همزمان با دهه اوقاف در استان برگزار می شود.

وی ادامه داد: تجمع لبیک یا رسول الله (ع) ساعت 19 عصر فردا مصادف با رحلت رسول اکرم (ص) در امامزاده سید عباس ابن موسی ابن جعفر(ع) بجنورد و امامزاده های شاخص استان برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام رئوف سید‌نژاد افزود : در اربعین حسینی مبلغ100 میلیون تومان از محل نذورات و خیرات مردم جمع آوری شد که صرف خرید ده هزار آب معدنی ،10 تن میوه ، خرید کنسرو و برنج و...برای زائرینی که قصد گذر از مرز مهران به کربلای معلی داشتند شد .

حجت‌الاسلام سید‌نژاد همچنین گفت: 14 نفر از خادمان امام زاده سید عباس و تعدادی از کارکنان اداره اوقاف برای خدمت رسانی به زائرین امام حسین به کربلا اعزام شدند.

رئیس ستاد دهه وقف در خراسان شمالی اظهار کرد: در ایام دهه پایانی ماه صفر و شهادت حضرت علی بن موسی الرضا(ع) نیز، 24 ایستگاه صلواتی در مسیر زائران پیاده امام رضا راه اندازی شده است .

وی گفت: از این 24 ایستگاه ، 3 ایستگاه توسط اداره اوقاف در محل امام زاده باباامان، در مسیر شهر فاروج، و شهرستان مانه و سملقان به زائران پیاده امام رضا (ع)خدمت رسانی می کنند.

وی با اشاره به وجود 55 وقف جدید در 7 ماهه امسال در استان ، افزود: 7 موقوفه بجنورد و 5 موقوفه در شیروان نیز احیا شده است.

انتهای پیام/ط

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.