کرمانشاه؛

شکوفایی استعداد دانش‌آموزان با فعالیت‌های فرهنگی

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه بر لزوم انجام فعالیت های فرهنگی در کنار آموزش توسط دانش آموزان تاکید کرد و گفت: این فعالیت‌های پرورشی است که استعدادها را شکوفا می کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛سلیمان محبی در همایش تجلیل از همکاران و دانش آموزان دختر رتبه های اول مسابقات فرهنگی کرمانشاه و پرسش مهر ۱۶ ریاست جمهوری اسلامی ایران که در اردوگاه شهید باهنر کرمانشاه برگزار شد گفت: در آموزش و پرورش همان طور که فعالیت آموزشی اهمیت دارد و دانش آموزان در کسب علم و دانش تلاش می کنند تا جزو بهترین ها باشند، باید در فعالیت فرهنگی و پرورشی نیز به همان اندازه تلاش کنند چرا که این فعالیت های پرورشی است که استعدادها را شکوفا می کند.

وی نیاز جامعه امروز را به فعالیت‌های پرورشی بیش از هر موقعیت دیگری بیان کرد و افزود: بیش از ۴۰۰ نفر از دانش آموزان در مسابقات فرهنگی کسب رتبه کردند که در سطح شهرستان ها و مرکز استان از آنها تجلیل به‌عمل آمد.

محبی با اشاره به تاکید وزیر آموزش و پرورش مبنی بر ارتقای فعالیت های فرهنگی پرورشی دانش آموزان خاطر نشان کرد: با توجه به پتانسیل بالا و استعدادهایی که در دانش آموزان استان کرمانشاه موجود است این استان می تواند در سطح کشور مطرح باشد.

مدیر کل آموزش و پرورش به هفدهمین پرسش مهر کشور که از طرف رییس جمهور مطرح شده است اشاره کرد و گفت: با عنایت به سوال امسال که در خصوص خشونت مطرح شد، دانش آموزان در این رابطه به مطالعه و تحقیق بپردازند و آثار خود را ارایه دهند.

وی اظهار داشت: این روزها گروهک‌های انحرافی همچون داعش به نام اسلام خشونت هایی را در سطح دنیا انجام می دهند و قصد ضربه زدن به دین مبین اسلام را دارند و چهره اسلام را در بین مردم جهان مخدوش کرده اند.

وی تصریح کرد: برای واکاوی و بررسی این مسایل نیاز است که در زندگی از تفریط و افراط به دور باشیم و به دنبال تعادل در زندگی باشیم.

محبی در ادامه سخنانش تاکید کرد: انسانی می توانند موفق عمل کنند و در جامعه مفید واقع شوند که هم علم داشته باشد و هم ایمان، که این دو ویژگی می تواند انسان را به سوی تکامل و انسانیت سوق دهد.

وی در پایان اظهار داشت: در آیات و روایات جایگاه عالم هم ردیف فرشتگان قرار داده شده است و هیچ انسانی نسبت به دیگری مگر به واسطه علم و ایمان برتری ندارد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.