اولویت تربیت دانش آموزان باید بر پرورش باشد/ بسیج باید در تمام عرصه ها خلق معنا کند

وزیر آموزش و پرورش گفت: همکاران بسیجی وظیفه سنگینی بر عهده دارند و باید در همه عرصه ها با رفتار خود خلق معنا کنند.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ فخرالدین احمدی دانش آشتیانی وزیر آموزش و پرورش در همايش ديده بيدار ۳ صبح امروز در مركز آفرينش هاي فرهنگي و هنري كودكان و نوجوانان اظهار داشت: بسیج را به درستی مدرسه عشق نامیدند به طوری که از همین تعریف جوهره بسیجی را در ۲ واژه مشخص می شود‌. مدرسه عشق به معنای عاشقانه زیستن و در پی آموختن دویدن است.

وی افزود: این ۲ پایه می تواند مدرسه را به رشد و بالندگی در آموزش و پرورش برساند.

وی با یادی از مرجع فقید حضرت آیت الله موسوی اردبیلی گفت: آموزش و پرورش وامدار اندیشه و تلاش او از سالیان دور تا امروز است و یکی از دغدغه هایشان تعلیم و تربیت بود و در طول جهاد مستمر ایشان از قبل از انقلاب و زمان پیروزی انقلاب تعلیم و تربیت بود و دیدگاه روشنی از قدیم در جهت تعالی مدارس و دانشگاه ها و رشد علمی دانش آموزان و دانشجویان داشتند.

دانش آشتیانی در خصوص نقش بسیح در هشت سال دفاع مقدس بیان کرد: واقعیت بسیج و اختصاص هفته ای به این نام این است که ما خود را مورد تذکر و توصیه از ناحیه بسیجیانی که در دفاع مقدس حماسه آفریدند قرار دهیم. 

وزیر آموزش و پروش عنوان کرد: توجه به خصوصیات یک فرد بسیجی بسیار حائز اهمیت است و همین ویژگی بسیج گونه بود که سبب شد ما توانستیم در کنار رهنمودهای راهیانه امام راحل دربرابر استکبار جهانی و مخالفان موفق عمل کنیم.

وی با بیان اینکه ما در تمام مسئولیت ها همواره باید خصوصیات بسیجی را مورد توجه قراردهیم، اظهار کرد: باید همواره مانند بسیجیان هشت سال دفاع مقدس در راه انقلاب خدماتی را عرضه کنیم و معلمان و فرهنگیان همه باید در راه آموزش دانش آموزان و در این جهت گام بردارند.

دانش آشتیانی تصریح کرد: یکی از ویژگی های مهم‌ توجه به تدین و دینداری بسیجیان است، توکل به خدا و ارتباط قوی با پرودگار روحیه شکست ناپذیری را در میان بسیجیان ما ایجاد کرد و لذا ما باید در تربیت نوجوانان به ایجاد ارتباط خالصانه، بدون اجبار و با عشق توجه داشته باشیم.

وی بیان کرد: همچنین توجه به مسئولیت پذیری و تعهد در نوجوانان، گذشت از منافع در جهت خدمت به نظام و انقلاب، ایثار و از خودگذشتگی، سبقت و داوطلب شدن در راه خدمت به نظام از نشانه های روحیه بسیجی است.

دانش آشتیانی تصریح کرد: توجه به مسئله اخلاق مدار بودن بسیجی، خلوص نیت، صداقت و راستگویی در هفته بزرگداشت بسیج باید یادآور این این ویژگی های ارزشمند باشد.

وزیر آموزش و پرورش افزود: ما در جامعه بسیار به اخلاق نیازمندیم و همواره بسیجیان با هر نوع تفکری وحدت حود را حفظ می نمودند و صیانت از این وحدت همواره ارزشمند است.

وی بیان کرد: در جامعه امروز به وحدت نیاز داریم و در زمانی زندگی می کنیم که اطراف ما در نا امنی به سر می برد،  حفط وحدت و اقتدار در این شرایط نیازمند حفظ روحیه بسیجی است.

دانش آشتیانی بیان‌کرد: خستگی ناپذیری از دیگر ویژگی های یک فرد بسیجی است که تکرار این خصلت در عمل و رفتار ما بسیار حائز اهمیت است و اگر چنین‌شود اقتدار برای نظام و انقلاب شکل می گیرد.

وزیر آموزش و پروش اظهار داشت: ما در هفته بزرگداشت بسیج باید به این خصوصیات نگاه کنیم و در مدارس این ویژگی را به دانش آموزان بیاموزیم و ور واقع هدف اصلی تعلیم تربیت شکل دهی به این خصوصیات است تا نوجوانان ما بتوانند انسان هایی کارامد برای خدمت به نظام و مردم باشند.

وی با بیان اینکه یادآوری خاطرات شهدا و رشادت هایشان برای دانش اموزان باید انجام شود، اظهار داشت: ما باید این تغییر کارکرد را در مدارس داشته باشیم، یعنی اولویت پرورش در کنار آموزش و اصلاح پرورش موجب شکل گیری اموزش می شود.

دانش آشتیانی تصریح کرد: بسیج یک فرهنگ است و ما باید ان را رواج و توسعه دهیم و همه ما با این روحیه به مردم خدمت کنیم، بسیج باید برای امروز و فردا حرفی داشته باشد و الگو تربیت کند.

وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: همکاران بسیجی وظیفه سنگینی بر عهده دارند و باید در همه عرصه ها با رفتار خود خلق معنا کنند. بسیج باید همه جا سرمشق باشد و در عرصه بینش، روش و ارزش، اخلاق و انصاف، تلاش، آزادگی و فروتنی، شرح صدر و گشاده رویی، کسب دانش و معرفت، بالا بردن سرمایه های اجتماهی و فرهنگی و در یک کلمه گسترش تعلیم مدرسه عشق جامعه فرهنگیان نقش اساسی دارد.

وی عنوان کرد: ما باید بسیج را با نام مبارک پیامبر رحمت مزین کنیم و از وی درس بیاموزیم، پیامبری که در سرزمین جهل و خشونت از عدل و شفقت سخن گفت و درمیان چهره های عبوس جاهلانه لبحند را از لبان خود دور نکرد و این الگو باید توسط بسیجیان منتشر شود و ما باید جامعه ای را بسازیم تا بگوییم‌ پیرو پیامبر عظیم الشان و ائمه هستیم.

دانش آشتیانی یادآور شد: ما امیدواریم بتوانیم پوشش بسیج گونه را با صبوری گسترش دهیم و همه جامعه را بسیجی کنیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار