آخرین تحولات سوریه؛

پیشروی ارتش سوریه تا عمق 120 کیلومتری حومه شمال شرقی حلب/ خروج 23 غیرنظامی از شرق حلب

ارتش سوریه در ادامه پیشروی‌های خود در حومه شمال شرقی حلب توانست بر 25 روستا و مزرعه مسلط شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، ارتش سوریه با همکاری نیروهای همپیمان توانست سیطره خود را تا عمق بیش از 120 کیلومتری حومه شمال شرقی حلب گسترش دهد و آخرین تروریست‌های موجود در این محدوده را به هلاکت برسانند.

به گزارش یک فرمانده میدانی ارتش سوریه، نیروهای سوریه پیشروی خود را در اطراف مدرسه "مشاه" ادامه دادند و با گروه های تروریستی به شدت درگیر شده و خسارات بسیاری بر آنها وارد آوردند.

به گفته این فرمانده میدانی، ارتش سوریه با همکاری نیروهای متحد خود و پس از درگیری‌های شدید با تروریست ها بر 25 روستا و مزرعه از جمله: تل‌الشعیر و اطراف آن، طعانه، حریصه، وردیه، جوبه و مزارع نزدیک به آن مسلط شدند.

 ارتش سوریه همچنین با هجوم و تجاوزهای تروریست های داعش و گروه های مسلحی که به بهانه مبارزه با داعش به سوریه آمده‌اند، به مراکز ارتش در حومه شمال شرقی حلب مقابله کرد.

به گزارش این فرمانده میدانی، که نامش را فاش نکرده است، گروه های مسلح مرتبط به ترکیه که به بهانه مبارزه با داعش به سوریه آمده‌اند از جمه جبهه النصره و گروه نورالدین زنکی و 15 گروهک دیگر، همان عناصری هستند که از 3 ماه گذشته تا کنون به منطقه باب در شرق حلب آمده‌اند و مانع پیشروی ارتش سوریه می‌شوند.

از سوی دیگر خبرنگار سانا در حلب گزارش داد 23 غیرنظامی عصر روز گذشته (جمعه) توانسته‌اند از مناطق شرقی حلب که در محاصره تروریست ها است خارج شوند.

ارتش سوریه گذرگاه امنی را برای خروج این افراد از مجتمع های مسکونی هنانو فراهم کرد و مقامات استان حلب پس از خروج این افراد تمام امکانات لازم را در اختیار آنها گذاشتند.

تروریست‌های جبهه النصره و نورالدین زنکی، که مناطق شرقی حلب را مدتهاست محاصره کرده اند، با ضبط مواد غذایی و وسایل مورد نیاز مردم از خانه هایشان مانع از خروج آنها می شوند و در صورت فرار اهالی به سوی گذرگاه های امنی که دولت سوریه در اختیار مردم گذاشته است، آنها را هدف تیراندازی قرار می‌دهند.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار