گیلان؛

کشف و ضبط بیش از ۱۲۰ قبضه اسلحه شکاری توسط مامورین محیط زیست گیلان

فرمانده یگان حفاظت استان گیلان از آماده باش کامل این یگان برای برخورد با شکارچیان متخلف خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت ، اکبری پور  از افزایش گشت حفاظتی از تمام مناطق به صورت شبانه روزی و با آماده باش تمام نیروها در پاسگاه ۱۶ گانه ،بیش از ۱۲۰ قبضه انواع اسلحه شکاری از متخلفین شکار و صید کشف خبر داد و در  ادامه افزود:توسط مامورین اداره یگان حفاظت محیط زیست این استان، از این تعداد، صاحبان ۹۸ نفر دستگیر و به همراه پرندگان شکار شده با تکمیل پرونده به مراجع قضایی استان تحویل شدند.

 این در حالی است که فصل مهاجرت از اواخر مرداد ماه با ورود پیش قراولان مهاجرت مانند خوتکای پرسفید شروع و تا اواخر اسفند با خروج پرندگان ار تالاب ها و آبگیر ها به پایان می رسد. 

وی همچنین هر نوع شکار پرندگان از جمله قو، پلیکان، حواصیل، اردک سرسفید و انواع غازها به جز غاز خاکستری و همچنین شکار چنگر، اردک ها شامل سرسبز فیلوش، خوتکا، اردک ارده ای نوک پهن و غیره مجاز می باشد.  
 
اکبری پور در ادامه اظهار داشت: شکار در روزهای پنجشنبه و جمعه از یک ساعت قبل از طلوع آفتاب تا یک ساعت قبل از غروب آفتاب، به غیر از مناطق حفاظت شده پناهگاه حیات وحش و پارک ملی در بقیه مناطق، آزاد می باشد.  
 
فرمانده یگان استان افزود: برای متخلفین طبق قانون جرایمی در نظر گرفته شده است که امیدواریم بازدارنده باشد و بتواند امنیت نسبی را در مناطق تحت مدیریت حفاظت محیط زیست گیلان، برای پرندگان فراهم کند.

انتهای پیام/پ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.