گیلان؛

امدادرسانی به بیش از ۶۰ تن طی ۱۲ساعت گذشته / فوت دو نفر به علت ایست قلبی

اورژانس ۱۱۵گیلان طی ۱۲ساعت گذشته به ۶۶تن در کل استان امداد رسانی کرده و در نتیجه ۴۶ تن در بیمارستان های استان بستری شده اند.

لحظاتی قبل مدیر مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی در گفت وگوی اختصاصی خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت ،اعلام کرد:از ۸صبح لغایت ۸شب امروز(پنج شنبه)۶۶تن مورد امداد رسانی توسط اورژانس گیلان قرار گرفتند.
 
دکتر حمید محمدی در خصوص تمهیدات انجام شده جهت امدادرسانی در زمان برف و یخبندان نیز توضیح داد:۵۸پایگاه شهری و جاده ای در  استان گیلان به همراه ۴۰۰ پرسنل فوریتهای پزشکی، مجهز به ۱۰۰دستگاه آمبولانس آماده امدادرسانی به هموطنانمان میباشند.
 
تجهیز آمبولانس های استان به زنجیر چرخ و تجهیزات مورد نیاز در برف، مجهز نمودن مناطق برف خیز به آمبولانس های کمک دار، تجهیز پایگاه ها با مواد غذایی خشک و... از جمله تمهیداتی است که اورژانی گیلان، قبل از شروع موج سرما انجام داده است.
 
مدیر اورژانس گیلان در ارتباط با ماموریتهای مربوط به برف و یخبندان گفت:چند مورد از ماموریتهای اورژانس گیلان، در این مدت مربوط به سقوط از ارتفاع حین برف روبی، لیزخوردگی در اثر برف و یخبندان و تصادفات ناشی از لغزنده بودن جاده ها بوده است.مصدومین پس از انجام مراقبت های لازم توسط تیم های فوریتهای پزشکی به مراکز بهداشتی درمانی انتقال یافتند.

دکتر حمید محمدی در ادامه به دو ماموریت دردناک اشاره کرد: متاسفانه دو ماموریت دردناک که در انزلی و شفت روی داد نیز کام اورژانس را تلخ کرد.
 
این دو حادثه که در دو شهر شفت و بندانزلی روی داد، مربوط به دو مرد حدودا ۶۰ساله بود که در اثر برف روبی دچار ایست قلبی تنفسی شده و اقدامات و تلاش های فوریتهای پزشکی برای بازگشت به زندگی ایشان بی فایده بود.
 
دکتر محمدی در خاتمه از مردم عزیز خواست که چنانچه دچار بیماریهای قلبی ریوی هستند به هیچ عنوان اقدام به فعالیت سنگینی چون برف روبی ننمایند. همچنین از خروج غیر ضروری از منزل در مواقع یخ بندان و تردد در محور های برف گیر جدا خودداری نمایند.

انتهای پیام/پ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.