در پی سرکوب مسلمانان روهینگیا؛

مالزی سفیر میانمار را احضار می‌کند

بدنبال تداوم کشتار و سرکوب مسلمانان، مالزی سفیر میانمار در این کشور را احضار می‌کند.

مالزی سفیر میانمار را احضار می‌کند
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، وزارت خارجه مالزی اعلام کرد در پی سرکوب و اعمال فشار علیه مسلمانان روهینگیا در شمال غرب میانمار، کوالالامپور تصمیم به احضار سفیر این کشور گرفته است. 

این در حالی است که صدها معترض در جنوب شرق آسیا علیه تشدید این سرکوب‌ها دست به اعتراض زده‌اند. 

وزارت خارجه مالزی با صدور بیانیه‌ای از تمامی احزاب درگیر خواست تا از اقداماتی که ممکن است به وخامت اوضاع دامن بزند، خودداری کنند. 

 در این بیانیه آمده است: مالزی هم‌چنین از دولت میانمار میخواهد تا تمامی اقدامات لازم را برای رسیدگی به پاکسازی قبیله‌ای ادعا شده در ایالت روهینگیا صورت دهد. 

این بیانیه افزود: وزارت خارجه مالزی سفیر میانمار را احضار خواهد کرد تا مراتب نگرانی دولت مالزی را در این خصوص اعلام کند. 

در این بیانیه زمان احضار سفیر میانمار ذکر نشده است. 

گفته می‌شود صدها مسلمان روهینگیایی در محکومیت سرکوب مسلمانان میانمار دست به تظاهرات در کوالالامپور زدند. 

معترضان ضمن محکومیت سرکوب خونین این اقلیت مسلمان از "آنگ سان سوچی،" مشاور ارشد دولت میانمار و رهبر دوفاکتوی این کشور به علت سکوت وی در این زمینه به شدت انتقاد کردند.    

معترضان هم‌چنین خواستار ارسال کمک‎های انسانی به روهینگیا شدند.

"محمد نور،" رهبر جامعه روهینگیا، با اشاره به گزارش‌ها در خصوص قتل، تجاوز به زنان و دختران و سوزاندن خانه‌های مسلمانان روهینگیا گفت: دولت میانمار اعلام کرده تمامی این ادعاها ساختگی هستند، اما اینطور نیست. 

وی افزود این جنبش باید برای فشار به دولت میانمار برای توقف کشتارها خاتمه یابد.

در پی درگیری‌ها در میانمار صدها مسلمان روهینگیا به بنگلادش گریخته‌اند و این مسئله چالشی جدی برای سوچی است که سال گذشته با وعده آشتی ملی سر کار آمد. 


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار